اتوبوس مدرسه در جنوب تهران راه افتاد

به گزارش خیمه نیوز، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه17 با هدف تردد ایمن تر دانش آموزان اقدام به راه اندازی اتوبوس مدرسه کرد.

اتوبوس مدرسه در جنوب تهران راه افتاد

به گزارش خبرنگاران، در این طرح چند دستگاه اتوبوس در سطح محله ها به راه افتاده و دانش آموزان را به مدارس یا منازل شان می رسانند. این اتوبوس ها، در مسیرهای پرترددی که دانش آموزان حضور دارند یا مدارس بیشتری در آنها وجود دارد، حرکت و دانش آموزان را جابه جا می نمایند.

مسیرهایی که اتوبوس های مدرسه در زمان شروع یا تعطیلی مدارس در محله ها تردد می نمایند، جدا از مسیرهای معین شده شرکت واحد اتوبوسرانی است که همه روزه شهروندان را جابه جا می نمایند.

در کنار اجرای این طرح، تفاهم نامه هایی بین شهرداری منطقه17 با اداره های حمل ونقل عمومی و آموزش و پرورش منعقد و مقرر شده برای ایمنی بیشتر دانش آموزان و جلوگیری از ایجاد ترافیک در اطراف مدارس، سرویس های مدرسه وارد حیاط مراکز آموزشی شده و دانش آموزان را سوار و پیاده نمایند.

از اقدام های دیگری که در این خصوص صورت گرفته، کاهش سرفاصله خطوط و زودتر به مقصد رسیدن مسافران است و زمان رسیدن اتوبوس و تاکسی به ایستگاه ها کاهش پیدا نموده تا از تجمع مسافران جلوگیری گردد.

ترمیم و بازسازی خط کشی ها، نصب سرعت گیر و سرعتکاه در معابر نزدیک مدارس، شست وشوی سرپناه ها و ایستگاه های اتوبوس و نظافت ورودی ایستگاه های مترو، از فعالیت های دیگری است که از سوی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه17 برای افزایش ایمنی دانش آموزان و شروع فصل تحصیل صورت گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1451

به "اتوبوس مدرسه در جنوب تهران راه افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس مدرسه در جنوب تهران راه افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید