مغولستان بدون سایه چنگیز خان

به گزارش خیمه نیوز، امپراتوری چنگیز خان در قرن 13 میلادی تأسیس شد و در طول دورهٔ طلایی خود از سدهٔ 13 تا 14 میلادی، یکی از بزرگترین و قدرتمندترین امپراتوری های دنیا تاریخ بود.

مغولستان بدون سایه چنگیز خان

درباره مغولستان چه می دانید؟ این کشور آسیایی از شمال با روسیه، از شرق با چین، از جنوب با چین و از غرب با قزاقستان هم مرز است. خصوصیات جغرافیایی و آب و هوایی مغولستان ویژگی های منحصر به فردی به این کشور بخشیده است. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران هرماه باشید.

حقایقی جالب درباره سرزمین چنگیز خان

از سرزمین چنگیز خان که در زمان حیات او قلمرویی گسترده شامل 31 میلیون متر مربع از دنیا را در اختیار داشت امروز چه مانده است؟ حقایقی درباره گونه های جانوری و عادات عجیب مردم این منطقه بشناسیم.

گونه های جانوری

  • مغولستان سرزمینی است که نخستین دایناسور در آن دیده شد؛ در سال 1920 فسیل دایناسور به همراه نخستین تخم دایناسور در صحرای گوبی مغولستان یافت شد.
  • یکی از فراوان ترین گونه های جانوری اسب است که در نژاد های مختلف دیده می گردد. جمعیت اسب ها 3 برابر بیشتر از جمعیت ساکنین این کشور است.
  • بیشترین جمعیت پلنگ برفی که یکی از بزرگ ترین گربه سانان دنیا است در این کشور زندگی می کند. بیش از یک سوم این گونه رو به انقراض، در این کشور عجیب سکونت دارند.

بافت جمعیتی

  • حدود یک چهارم جمعیت این کشور چادر نشین هستند؛ طبق آخرین سرشماری ها، جمعیت کل بالغ بر سه میلیون و دویست هزار نفر برآورد شد که از این رقم چیزی حدود 25 تا 40 درصد ساکنینش چادرنشین هستند.
  • مغولستان یکی از جوان ترین کشورهای دنیا محسوب می گردد و بیش از نیمی از جمعیت کشور را افراد زیر 30 سال تشکیل می دهند. یکی از دلایل این موضوع، نرخ بالای زاد و ولد است. به طور میانگین هر خانواده صاحب چهار فرزند است.

نکات جالب توجه

  • واژه مغول (به زبان انگلیسی: Mongol) به معنای شجاع
  • در این کشور گاری های بستنی فروشی، بستنی را داخل جعبه می گذارند و کنار خیابان می فروشند؛ به علت هوای بسیار سرد، نیازی برای استفاده از یخچال در نگهداری بستنی ها نیست.
پیشنهاد مطالعه: مطلب این موجودات نامیرا رویای بشر را زندگی می نمایند را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1563

به "مغولستان بدون سایه چنگیز خان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغولستان بدون سایه چنگیز خان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید