ضرورت پرهیز از مصرف قارچ های خودرو در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خیمه نیوز، مدیر اداره نظارت بر دارو و مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مردم چهارمحال و بختیاری باید از مصرف قارچ های خودرو در فصل بهار پرهیز کنند.

ضرورت پرهیز از مصرف قارچ های خودرو در چهارمحال و بختیاری

خانم رضوی گفت: با آغاز فصل بهار با موجی از مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ های خودرو روبرو هستیم از همین رو توصیه می گردد از مصرف این قارچ ها به طور جدی پرهیز گردد.

بر اساس آمار به دست آمده از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در سال 1396 با یک هزار و 540 مورد مراجعه به بیمارستان در اثر مسمومیت با قارچ های خودرو و سمی روبه رو بوده ایم.

بیشتر بخوانید

این آمار از سال 1397 تا 1399 به ترتیب بالغ بر یک هزار و 726 نفر، 365 نفر، 722 نفر و در نیمه نخست سال 1400 تعداد 828 مورد مراجعه به بیمارستان در اثر مسمومیت با قارچ های خودرو و سمی ثبت شده است که نشان دهنده تعداد بالای قربانیان و شایع بودن این مسمومیت در کشور است.

مصرف خوراکی قارچ های خودرو و سمی منجر به فوت، نارسایی کبد و بستری شدن بسیاری از افراد شده که بیشترین مسمومیت در سال 1399 مربوط به شهر های استان بجنورد، تهران، شهرکرد، گلستان و آذربایجان غربی (ارومیه) و بیشترین مسمومیت در نیمه نخست سال 1400 مربوط به شهر های بجنورد تهران، شهرکرد، لرستان و گلستان بوده است.

در پنج سال اخیر در مجموع پنج هزار و 175 مورد مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های خودرو در هموطنانی که در منطقه ها غربی، کوهستانی و یا مرطوب کشور زندگی می نمایند بروز کرده است.

این موارد با آموزش عمومی، اطلاع رسانی و ارائه هشدار به موقع قابل پیشگیری است.

خبرنگاران چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1401

به "ضرورت پرهیز از مصرف قارچ های خودرو در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت پرهیز از مصرف قارچ های خودرو در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید