بازسازی 1000 بنای تاریخی در یزد جهانی

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران/یزد مدیر پایگاه میراث فرهنگی یزد سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در بافت تاریخی را حائز اهمیت دانست و گفت: بعد از ثبت جهانی 1000 بنای تاریخی در یزد بازسازی شدند.

بازسازی 1000 بنای تاریخی در یزد جهانی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محسن عباسی هرفته در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه های استان یزد حراست از ارزش های زیست محیطی، اجتماعی و دینی را از جمله مهمترین ضرورت های اجرایی در مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: دیده شدن ارزش های یزد در گستره بین المللی یکی از مهمترین دستاوردهای ثبت جهانی بافت تاریخی این شهر است.

وی استفاده بیشتر از فرصت ثبت جهانی بافت تاریخی را ضروری دانست و اضافه نمود: افزایش گردشگران داخلی و خارجی یکی دیگر از ویژگی های ثبت جهانی است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی یزد ثبت و انتشار نام یزد در کتاب و سایت های بین المللی را از جمله شاخص ترین دستاوردهای ثبت جهانی بافت تاریخی عنوان نمود و گفت: مشارکت شهروندان به ویژه جامعه محلی نقش مهمی در حراست از بافت تاریخی یزد ایفا می نماید.

عباسی هرفته با بیان این که بعد از ثبت جهانی 1000 بنای تاریخی در یزد بازسازی شدند، توضیح داد: راه اندازی کارگاه های گسترده بازسازیی با سرمایه گذاری مختلف از دیگر دستاوردهای ثبت جهانی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در بافت تاریخی یزد را از جمله اقدامات صورت گرفته و در دستور کار دانست و بیان نمود: درک بالای جامعه محلی برای نگهداری از بافت تاریخی مهمترین دستاورد ثبت جهانی یزد است.

وی با بیان این که ایده حفاظت از بافت تاریخی یزد جذب مشارکت عمومی است، ادامه داد: مردم یزد در بحث حفاظت از بافت تاریخی جلوتر از مدیریت شهری حرکت می نمایند.

مدیرپایگاه میراث فرهنگی یزد در ادامه با بیان این که پایگاه میراث فرهنگی هم اکنون در حال تهیه گزارش چهار ساله برای یونسکو است، اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی یزد سرشار از تعهدات سنگین برای حفظ و نگهداری از بافت تاریخی است.

وی در سرانجام شرایط کنونی شهر یزد در حوزه تعهدات ثبت جهانی را مطلوب دانست و بیان نمود: مدیریت شهری در بعضی از تعهدات خود شرایط خوب و در بعضی موارد هم ضعیف عمل نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 306

به "بازسازی 1000 بنای تاریخی در یزد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 1000 بنای تاریخی در یزد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید