تور ویتنام: آشنایی با دو فرودگاه ویتنام

به گزارش خیمه نیوز، دو فرودگاه ویتنام بیشتر اوقات مملو از گردشگران خارجی هستند زیرا این کشور از مقصدهای شگفت انگیز در جنوب شرقی آسیا است و با داشتن طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری، توانسته به یکی از مهمترین مقصدهای تورهای آسیایی تبدیل گردد. تاریخ پرفراز و نشیب، بناهای تاریخی و کاخ های سلطنتی، ساختمان های مدرن تاثیرپذیرفته از معماری فرانسوی، فرهنگ سنتی مجذوب نماینده، مردم مهمان نواز و طبیعت بکر و خیره نماینده این کشور از جمله دیدنی های ویتنام هستند که توانسته اند سیل گردشگران را به این کشور سرازیر نمایند.

تور ویتنام: آشنایی با دو فرودگاه ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

اما به علت موقعیت جغرافیایی ویتنام و فاصله آن از ایران، توریستان ایرانی باید با استفاده از هواپیما به این کشور سفر نمایند. به همین علت تصمیم داریم در این مقاله از وبلاگ ققنوس شما را با دو فرودگاه ویتنام که مهمترین فرودگاه های این کشور هستند آشنا سازیم.

فرودگاه بین المللی هانوی، بزرگترین فرودگاه ویتنام

فرودگاه هوشی مین، شلوغ ترین فرودگاه ویتنام

فرودگاه بین المللی هانوی، بزرگترین فرودگاه ویتنام

شهر هانوی مرکز کشور ویتنام و مهمترین مقصد توریستی این کشور است، پس بدون تردید باید ابتدا به معرفی و آشنایی با فرودگاه بین المللی هانوی بپردازیم.

فرودگاه بین المللی هانوی با نام رسمی نوی بای (Noi Bai)، اصلی ترین فرودگاه مرکز ویتنام است که 1978 میلادی در 35 کیلومتری شمال شرقی مرکز هانوی ساخته شده است. این فرودگاه بزرگترین فرودگاه بین المللی ویتنام بر اساس ظرفیت است و از نظر شلوغی و مقدار مسافران و پروازها، پس از فرودگاه هوشی مین در رتبه دوم قرار گرفته است.

این فرودگاه با نام اختصاری HAN در یاتا (IATA) شناخته می گردد و با داشتن دو ترمینال، پذیرای مسافران و توریستان است. فرودگاه بین المللی هانوی مرکزی برای پروازهای ایرلاین های ویتنام، ویت جت ایر، جت استار پاسیفیک، کامبوج آنگکور ایر و بامبو ایرویز است و در سال 2018، 27 میلیون مسافر از این فرودگاه برای سفر به نقاط مختلف جهان و ویتنام استفاده نموده اند.

فرودگاه بین المللی هانوی با نام رسمی نوی بای (Noi Bai)، اصلی ترین فرودگاه مرکز ویتنام است که 1978 میلادی در 35 کیلومتری شمال شرقی مرکز هانوی ساخته شده است

شهرهای هوشی مین، دانانگ، ناترانگ، سئول، فو کووک، بانگکوک، دالات، سنگاپور و تایپه مهمترین مسیرهای پروازی فرودگاه هانوی به شمار می فرایند.

فرودگاه بین المللی هانوی دو ترمینال دارد که ترمینال شماره 1 مختص پروازهای داخلی و ترمینال شماره 2 که سال 2015 افتتاح شده است مخصوص پروازهای خارجی است.

همانگونه که گفتیم، ترمینال شماره 1 به پروازهای داخل ویتنام اختصاص دارد و با بازسازی های صورت گرفته، می تواند هر ساله 15 میلیون توریست را پذیرا باشد. این ترمینال 4 طبقه دارد و خدماتی رفاهی متعددی از قبیل رستوران و کافی شاپ، فروشگاه های متنوع، پارکینگ، خدمات اجاره خودرو و حمل و نقل، صرافی و … را در خود جای داده است.

اما ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی هانوی که در سال 2015 افتتاح شده است، برای پروازهای خارجی از مبدا یا به مقصد هانوی استفاده می گردد. این ترمینال نیز 4 طبقه دارد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است تا سال 2030 به ظرفیت 15 میلیون توریست در سال برسد. این ترمینال نیز امکانات رفاهی متعددی برای توریستان خارجی در خود جای داده است.

برای رفت و آمد بین این دو ترمینال، می توانید از اتوبوس های رایگان فرودگاه بین المللی هانوی بهره ببرید که از ساعت 6 صبح تا نیمه شب، هر 10 الی 15 دقیقه بین این دو ترمینال حرکت می نمایند.

برای اینکه از شهر هانوی به فرودگاه و یا بالعکس بروید، سه راه پیش رو دارید: اتوبوس، تاکسی، اجاره خودرو.

اتوبوس های عمومی این فرودگاه ویتنام یکی از برترین راه ها به شمار می فرایند. ایستگاه اتوبوس در 200 متری فرودگاه قرار گرفته است و هر 15 الی 20 دقیقه، اتوبوس ها از فرودگاه حرکت می نمایند. ساعت کاری این اتوبوس ها از ساعت 5 صبح تا 10 شب است.

با استفاده از اتوبوس های فرودگاه بین المللی هانوی و خطوط 07، 17، 90، تندرو 86 می توانید به نقاط مختلف شهر هانوی بروید. قیمت بلیت اتوبوس های فرودگاه ویتنام به طور کلی 9000 دانگ است اما برای استفاده از خط تندرو 86 باید 35 هزار دانگ بپردازید.

یکی دیگر از راه های رسیدن به شهر هانوی، استفاده از تاکسی است. در این فرودگاه ویتنام 14 شرکت مختلف فعالیت می نمایند که حدودا نیم ساعته شما را به مرکز شهر هانوی می رسانند. البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از تاکسی بین 250 تا 400 هزار دانگ هزینه خواهد داشت.

بعلاوه 5 شرکت مختلف اجاره خودرو نیز در این فرودگاه حضور دارند که با توجه به نیازتان، می توانید یک خودرو اجاره کنید تا شخصا برای رسیدن به مقصدتان رانندگی کنید.

فرودگاه هوشی مین، شلوغ ترین فرودگاه ویتنام

فرودگاه هوشی مین یا فرودگاه بین المللی تان سون نات (Tan Son Nhat)، شلوغ ترین فرودگاه بین المللی ویتنام و دومین فرودگاه بزرگ در میان فرودگاه های ویتنام است. این فرودگاه که با کد رسمی SGN شناسایی می گردد، در 7 کیلومتری شهر هوشی مین (یا همان سایگون سابق) قرار گرفته است.

این فرودگاه ویتنام در سال 2018، بیش از 38.5 میلیون توریست را جابجا نموده است. بعلاوه قرارگیری این فرودگاه در نیمه جنوبی کشور، به اهمیت آن افزوده و جالب است بدانید که خط هوایی بین این فرودگاه ویتنام و شهر هانوی، ششمین خط هوایی شلوغ در کل جهانست.

فرودگاه هوشی مین نیز مانند فرودگاه بین المللی هانوی، دو ترمینال دارد که ترمینال قدیمی مختص پروازهای داخلی و ترمینال نوتر برای پروازهای خارجی در نظر گرفته شده است. با اینحال، به نظر می رسد ظرفیت این دو ترمینال جوابگوی حجم بالای مسافران فرودگاه هوشی مین نیست. به همین علت دولت ویتنام میخواهد تا سال 2025، ترمینال نوی در این فرودگاه بسازد تا ظرفیت پذیرش مسافر فرودگاه هوشی مین را به 60 تا 70 میلیون نفر در سال برساند.

بعلاوه از آنجایی که این فرودگاه ویتنام تقریباً درون شهر هوشی مین قرار گرفته است و توسعه آن با موانعی روبرو است، دولت ویتنام میخواهد در سال 2025 یک فرودگاه دیگر نیز افتتاح کند و پروازهای خارجی را به فرودگاه نو منتقل سازد. با عملی شدن این نقشه، فرودگاه هوشی مین تنها میزبان پروازهای داخلی و بعضی پروازهای منطقه ای خواهد بود.

در صورتیکه در تور ویتنام قصد داشتید از این فرودگاه ویتنام بهره ببرید، باید بدانید که می توانید با استفاده از اتوبوس، تاکسی و یا اجاره خودرو خود را به راحتی به این فرودگاه یا بالعکس برسانید.

سه خط اتوبوس 109، 49 و 152 می توانند شما را از فرودگاه به مرکز شهر هوشی مین برسانند. سفر با استفاده از این اتوبوس ها بین 30 تا 45 دقیقه طول خواهد کشید و هزینه بلیت آنها از 12 تا 40 هزار دانگ فرق دارد.

اما اگر دوست دارید سفر راحت تری را تجربه کنید، می توانید از تاکسی های فرودگاه هوشی مین بهره ببرید. سفر با این تاکسی ها نیز نیم ساعت طول خواهد کشید. اگر قصد دارید به منطقه 1 که بیشتر هتل ها در آن قرار دارند بروید، هزینه تاکسی شما بین 150 تا 170 هزار دانگ خواهد شد. اما برای سفر به مرکز شهر هوشی مین باید نزدیک به 300 هزار دانگ بپردازید.

بعلاوه 8 شرکت اجاره خودرو نیز در فرودگاه هوشی مین فعالیت دارند که می توانند خدمات با کیفیتی به شما ارائه نمایند.

اگرچه دو فرودگاه بین المللی هانوی و فرودگاه هوشی مین مهمترین فرودگاه های بین المللی ویتنام هستند، اما دیگر شهرهای ویتنام نیز فرودگاه های بزرگی دارند. فرودگاه دانانگ دیگر فرودگاه ویتنام است که اهمیت زیادی در سفرهای داخلی تور ویتنام دارد.

منبع: ققنوس
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1184

به "تور ویتنام: آشنایی با دو فرودگاه ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ویتنام: آشنایی با دو فرودگاه ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید