مرز جایگزین برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه

به گزارش خیمه نیوز، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت توسعه صادرات محصولات کشاورزی، گفت: مرز جایگزین برای صادرات به روسیه پیش بینی شد و در این رابطه مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

مرز جایگزین برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید جواد ساداتی نژاد در ادامه سفر یک روزه هیئت دولت به استان یزد، در جمع خبرنگاران شهرستان مهریز گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه کشاورزی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه کشور هدف در زمان سفارش محصول باید استاندارد های خود را به کشور مبدا اعلام کند و این قاعده کار تجاری است، اضافه کرد: در توسعه صادرات، رعایت استاندارد های بازار های هدف بسیار مهم است و طبیعتاً در این راستا مذاکراتی با کشور های همسایه انجام داده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مسائلی که اخیراً در بعضی از محصولات صادراتی به وجود آمد، مربوط به عدم ثبت آفت کش های مصرفی که کم خطر هم بودند، در کشور هدف بود که با مذاکرات صورت گرفته مشکل به زودی رفع خواهد شد.

ساداتی نژاد در رابطه با مسائل موجود در ترانزیت محصولات کشاورزی از مرز آذربایجان گفت: برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه، راستا های هوایی و دریایی به غیر از مرز آذربایجان پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1328

به "مرز جایگزین برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز جایگزین برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید