تقویت اقتصاد مقاومتی در گرو تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران/اصفهان رئیس هیئت مدیره گروه بسپار شیمی سپیدان گفت: تقویت و ارتقای اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، نیازمند تکمیل زنجیره ارزش و عدم خام فروشی در صنایع پتروشیمی به عنوان یک صنعت مادر و ارزش آفرین است.

تقویت اقتصاد مقاومتی در گرو تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است

محمد کریمیان، در آیین بهره برداری از کارخانه سپید پرتو (زیرمجموعه گروه بسپار شیمی سپیدان) که با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت انجام شد، اظهار کرد: صنایع کامپاند و مستربچ در زمره صنایع پایین دستی پتروشیمی ها قرار می گیرند که با به کارگیری دانش و فرمولاسیون، محصولات پلیمری را تبدیل به آمیزه های مهندسی نموده و به این ترتیب از خام فروشی مواد پلیمری جلوگیری و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار به زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی نیز قابل دستیابی است.

وی اضافه نمود: این کارخانه با کوشش متخصصان در مدت کوتاهی به بهره برداری رسید، فراوری کامپاند و مستربچ با ظرفیت بیش از 30 هزار تن درسال و اشتغال زایی مستقیم حدود 200 نفر را در دستور کار واقع شده است.

مدیر عامل کارخانه سپید پرتو توضیح داد: با توجه به تحریم های پیش آمده در صنعت لوازم خانگی و سایر صنایع و خروج برندهای معروف خارجی از بازار ایران، شرکت های فراوریکننده داخلی سهم بیشتری از بازار به دست آورده و درنتیجه قطعات پلیمری فراوریشده با مستربچ و کامپاند نیز در داخل، فراوری و رشد روزافزونی دارد و سرمایه گذاری در این حوزه زمینه متعادل شدن بهای تمام شده نهایی، افزایش کیفیت و عدم وابستگی به واردات را فراهم خواهد نمود.

وی اضافه نمود: از مزایای بهره برداری از این کارخانه فراوریی می توان به توسعه دانش فنی و کسب سهم بازار در فراوری محصولات باکیفیت دانش بنیان، ورود به بازارهای صادراتی منطقه، تبدیل شدن به قطب تأمین کننده مواد اولیه حوزه صنعت لوازم خانگی، خودرو، صنایع تکمیلی و ایجاد فرصت های شغلی اشاره نمود.

کرمیان گفت: دستیابی به ظرفیت فراوری بیش از 50 هزارتن در سال به وسیله مجموعه کارخانجات گروه بسپار شیمی سپیدان، این گروه را زمره اصلی ترین فراوریکنندگان این محصولات قرار داده و گام بعدی افزایش این اندازه فراوری تا سال 1403 به اندازه سالانه 150 هزار تن محصول است.

وی، مدیرعامل کارخانه سپید پرتو اظهار کرد: گروه بسپار شیمی سپیدان در سه سال اخیر با سرمایه گذاری قابل توجه در صنایع پلیمر و شیمیایی در ابعاد مختلف فراوری دانش بنیان، تحقیق و توسعه، مراکز نوآوری و شتاب دهی تخصصی در آینده ای بسیار نزدیک به قطب فراوری و ارایه راهکارهای فنی دانش بنیان این صنعت در ایران و منطقه، تبدیل خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان، طی دو روز پنج شنبه و آدینه با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، 13 طرح دهه فجر با اعتبار 500 میلیارد تومان در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، ایرج پیروز اضافه نمود: مراسم کلنگ زنی و افتتاح طرح های دهه فجر به همراه بازدید از شهرک صنعتی مورچه خورت و شهرک صنعتی جی و بازدیدهایی از بعضی از صنایع استان اصفهان از جمله برنامه های سفر دو روزه معاون وزیر صمت بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1360

به "تقویت اقتصاد مقاومتی در گرو تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت اقتصاد مقاومتی در گرو تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید