فعالیت معادن راکد می تواند باعث ایجاد رونق در بحث فراوری و اشتغال گردد

به گزارش خیمه نیوز، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فعال شدن معادن راکد می تواند باعث ایجاد رونق در بحث فراوری و اشتغال گردد، بنابراین باید تدابیر لازم برای فعال سازی معادن راکد اندیشیده گردد.

فعالیت معادن راکد می تواند باعث ایجاد رونق در بحث فراوری و اشتغال گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای عالی معادن چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه فعال شدن معادن راکد باید در دستور کار دستگاه های متولی از جمله سازمان صمت قرار بگیرد، گفت: اگر بهره برداران تمایلی برای فعال کردن معادن ندارند و در مهلت مشخص شده معدن تحت اختیار خود را فعال نکرده اند، امتیاز بهره برداری آن ها سلب گردد.

او اضافه نمود: فعال شدن معادن راکد می تواند باعث ایجاد رونق در بحث فراوری و اشتغال گردد، بنابراین باید تدابیر لازم برای فعال سازی معادن راکد اندیشیده گردد.

بیشتر بخوانید

عباسی اضافه نمود: اگر معادن به دلایل متعددی مانند شرایط مالی و کرونا دچار رکود شده باشند، می توان برای فعال شدن آن ها یک مهلت مشخص کرد.

او ادامه داد: دستگاه های اجرایی باید در اسرع وقت پاسخ استعلامات را به بهره برداران از معادن اعلام نمایند، اگر بهره برداران برای دریافت استعلام مراجعه نکردند، پاسخ استعلام به دستگاه مربوطه ارسال گردد.

عباسی در خاتمه توضیح داد: اگر قرار است مجوز بهره برداری از یک معدن به صورت کامل سلب گردد، قبل از طرح شدن در جلسه شورای معادن باید در جلسات کارشناسی به صورت دقیق آنالیز گردد، بعلاوه صاحبان معادن باید حقوقات دولتی را به ازای مقدار بهره برداری بپردازند.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1187

به "فعالیت معادن راکد می تواند باعث ایجاد رونق در بحث فراوری و اشتغال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت معادن راکد می تواند باعث ایجاد رونق در بحث فراوری و اشتغال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید