فرماندار مراغه بر توسعه فضا های ورزشی در قطب سپک تاکرای کشور تاکید نمود

به گزارش خیمه نیوز، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه با تاکید بر توسعه فضا های ورزشی مناسب سپک تاکرا در این شهر گفت:شرکت 180 ورزشکار از 17 استان کشور در مسابقات سپک تاکرای بانوان زمینه ساز معرفی و شناساندن بیشتر این شهر به عنوان قطب این رشته نوپای ورزشی در سطح کشور است.

فرماندار مراغه بر توسعه فضا های ورزشی در قطب سپک تاکرای کشور تاکید نمود

به گزارش خبرنگاران از تبریز ،سیدعلی موسوی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه گفت:این شهرستان در سال های اخیر همیشه از قدرت های برتر ورزشی در آذربایجان شرقی و کشور بوده و برگزاری رویداد های ورزشی موجب توسعه ورزش قهرمانی در این خطه مستعد خواهد شد.

اواضافه نمود:برگزاری مسابقات به میزبانی این شهرستان به عنوان قطب سپک تاکرای کشور، زمینه سازشکوفایی استعداد های ناب این رشته ورزشی خواهد بود.

او افزود: مراغه با قدمتی به بلندای تاریخ و تمدنی بزرگ، روزگاری مرکز کشورمان ایران بوده و زمانی که کتاب سوزان در حمله مغولان و در حال از بین بردن تمدن بود، مراغه به تلاش اندیشمندی، چون خواجه نصیر به مهد تمدنی با حضور دانشمندان بزرگ تبدیل شد.

فرماندار با اشاره به جایگاه بانوان در عرصه علم و فرهنگ گفت: اولین مدرسه دخترانه جهان به تلاش خواجه نصیر در زمان ایلخانان مغول ساخته شده است.

موسوی اضافه نمود: مراغه به عنوان یکی از پنج مرکز و بهشت فسیل جهان بوده و دارای صد ها اثر تاریخی به جای مانده از دوران اوراتوییان تا دوران معاصر است.

اوبا توصیه به ورزشکاران افزود: کسانی در ورزش ماندگار شدند که در کنار قهرمانی پهلوان بوده اند و این روحیه را سرلوحه خود قرار داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1223

به "فرماندار مراغه بر توسعه فضا های ورزشی در قطب سپک تاکرای کشور تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار مراغه بر توسعه فضا های ورزشی در قطب سپک تاکرای کشور تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید