طرز تهیه معجون شیر و شیره انگور بسیار مقوی و انرژی زا

به گزارش خیمه نیوز، همانطور که می دانید معجون یک نوشیدنی بسیار مقوی است. تمام موادی که در این نوشیدنی غلیظ و خوشمزه استفاده می شود دارای خواص بسیار زیادی بوده و فوق العاده انرژی زا هستند. ورزشکاران از جمله کسانی هستند که علاقه خاصی به انواع معحون مقوی دارند. زیرا می تواند انرژی فراوانی به آن ها دهد و همچنین بعد از ورزش های سنگین انرژی از دست رفته آن ها را باز می گرداند. بیشتر بدنسازان از انواع معجون ها و به خصوص معجون شیر و شیره انگور به عنوان یک میان وعده استفاده می کنند.

طرز تهیه معجون شیر و شیره انگور بسیار مقوی و انرژی زا

سعی کنید این نوشیدنی را برای یک وعده درست کنید و از درست کردن آن برای چند روز خودداری کنید. زیرا کیفیت خود را از دست می دهد. به دلیل وجود شیر، این میان وعده سالم برای بچه ها نیز بسیار مفید بوده و می تواند به رشد آن ها کمک کند. در ادامه طرز تهیه یک معجون مخصوص شیره انگور خوشمزه را خواهید خواند.

طرز تهیه معجون شیر و شیره انگور

مواد لازم
شیره انگور5 قاشق غذاخوری
شیر خنک2 لیوان
دارچیننصف قاشق چایخوری
پودر، کنجد، نارگیل و سنجد (به دلخواه)5 قاشق غذاخوری
گلاب2 قاشق غذاخوری

روش تهیه معجون شیر و شیره انگور

  • تمام مواد را در غذاساز یا مخلوط کن ریخته و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  • شما می توانید برای مقوی تر کردن این معجون، به جای شیره انگور، از سه شیره نیز استفاده کنید. خواص سه شیره بسیار زیاد بوده و ضعف بدنی را کاملا رفع خواهد کرد.

طرز تهیه معجون شیر با شیره انگور و موز

مواد لازم
موز1 عدد
شیره انگور3 قاشق
دارچین1/4 قاشق چای خوری
شیر1 لیوان
جوز هندی رنده شدهنوک قاشق چایخوری

دستور تهیه معجون موز و شیره انگور

  • موز، شیر، جوز هندی و دارچین را در مخلوط کن بریزید تا همگی به خوبی باهم مخلوط شوند. (درصورتی که می خواهید معجونتان غلظت بیشتری داشته باشد می توانید از موز یخ زده استفاده کنید.)
  • معجون را در یک لیوان بریزید و روی آن را با انواع پودر تزیین کنید.

سخن آخر

این معجون لذیذ را به عنوان یک میان وعده مغذی برای درمان پوکی استخوان و درد مفاصل، مخصوصا زانودرد، مورد استفاده قرار دهید. معجون شیر و شیره انگور برای افرادی که در فصل سرما دچار التهاب حلق و سرفه می شوند، مفید بوده و دارای خاصیت نرم کنندگی حلق است. همچنین این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و B بوده، به خون سازی کمک می کند و برای بچه ها، افراد مبتلا به کم خونی و کسانی که دارای ضعف عمومی بدن هستند، مفید است. در درمان بیماری صرع، کهیر، سرفه مزمن، تپش قلب، لاغری بیش از حد، ضعف بدن و یرقان مفید است. این معجون به درمان بیماری های طحال، افسردگی و غضب کمک می کند و روان کننده ادرار است. مادران شیرده که شیر رقیقی دارند، با مصرف این معجون می توانند شیر غلیظ تری داشته باشند.

در این مطلب طرز تهیه معجون شیر و شیره انگور را به شما آموزش دادیم؛ اگر مایلید با دیگر نوشیدنی های خنک و مقوی آشنا شوید، از مطالب موهیتو خیار و موهیتو توت فرنگی بازدید کنید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 525

به "طرز تهیه معجون شیر و شیره انگور بسیار مقوی و انرژی زا" امتیاز دهید

12 کاربر به "طرز تهیه معجون شیر و شیره انگور بسیار مقوی و انرژی زا" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه معجون شیر و شیره انگور بسیار مقوی و انرژی زا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید