طرز تهیه قهوه دالگونا در منزل؛ نوشیدنی سرد و بی نظیر

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگارانـ قهوه یکی از نوشیدنی های مشهور و محبوب در جهان است که به اشکال و روش های گوناگون تهیه و سرو می گردد. دالگونا یا آیس کافی نوعی قهوه هم زده و کف دار تازه است که در سال 2020 و بعد از شیوع ویروس کرونا به جهان معرفی گردید. این قهوه از ترکیب شکر، پودر قهوه فوری و آب جوش و با پایه شیر تهیه می گردد.

طرز تهیه قهوه دالگونا در منزل؛ نوشیدنی سرد و بی نظیر

دالگونا یک نوشیدنی سرد بی نظیر برای هواداران قهوه است که شیرینی آن آزار دهنده نیست. در ادامه این مطلب طرز تهیه یک لیوان قهوه دالگونا همراه با نکات مهم و فوت و فن های تهیه این نوشیدنی دلچسب در منزل تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه قهوه دالگونا

پودر نسکافه: 4 قاشق غذاخوری

شکر: 4 قاشق غذاخوری

آب جوش: 4 قاشق غذاخوری

شیر: 1 لیوان

پودر دارچین: به اندازه دل خواه

طرز تهیه قهوه دالگونا

1 ـ در مرحله اول پودر نسکافه، شکر و آب جوش را داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن برقی حدود 6 تا 8 دقیقه به صورت مداوم هم بزنید تا این مواد با هم کف کند و کاملا حالت خمیری و پفی داشته باشد. بعد از اینکه به این حالت رسید، همزن را خاموش کنید.

2 ـ در مرحله بعد شیر سرد را داخل لیوان مناسب سرو بریزید. اصل این نوشیدنی سرد است؛ ولی در صورت تمایل می توانید شیر را گرم کنید. حالا با یک قاشق غذاخوری مایه کف نموده را از داخل کاسه بردارید و روی شیر بگذارید، به طوری که روی شیر کاملا پوشانده گردد. در آخر کمی پودر دارچین روی لیوان بریزید و قهوه دالگونا را بعد از هم زدن سرو کنید. نوش جان

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1258

به "طرز تهیه قهوه دالگونا در منزل؛ نوشیدنی سرد و بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قهوه دالگونا در منزل؛ نوشیدنی سرد و بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید