شرط ستاد کرونا برای ادامه فعالیت اصناف و فروشندگان مواد غذایی اعلام شد

به گزارش خیمه نیوز، وزیر کشور گفت: اصناف و فروشندگان مواد غذایی برای ادامه فعالیت خود باید تا سرانجام مهر ماه واکسینه شوند.

شرط ستاد کرونا برای ادامه فعالیت اصناف و فروشندگان مواد غذایی اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، احمد وحیدی، ظهر سه شنبه با حضور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات و موضوعات مطرح شده در جلسه امروز قرارگاه ستاد ملی کرونا، اضافه کرد: در جلسه امروز موضوع برطرف محدودیت های هوشمند مطرح شد. یعنی به شکل هوشمند محدودیت ها را برطرف کنیم و آن نرم افزاری که قبلاً طراحی شده بود باید به صورت آزمایشی در چند استان اجرا می شد که با وقفه روبرو شده بود و تصمیم به اجرای سریع تر این امر گرفته شد.

وی با اشاره بر فعالیت اصناف و ادارات اسم کرد: از یک تاریخ مشخص به بعد باز بودن اصناف مواد غذایی منوط به واکسینه شدن کسبه آنها است و فهرست حدود 3 میلیون نفر از این کسبه با تأیید وزارت بهداشت مجاز به فعالیت مالی خواهند بود. مهلت تاریخ مشخص شده برای واکسینه شدن این کسبه هم آخر مهرماه است و از تمامی اصناف می خواهم به سرعت برای واکسیناسیون اقدام نمایند.

وزیر کشور اضافه کرد: وزارت بهداشت هم آمادگی واکسیناسیون 3 میلیون نفر در روز را دارد. در حال حاضر هم 50 درصد اصناف واکسن زده اند و این اندازه کم است و حدود 3 میلیون نفر دیگر باید واکسینه شوند.

وحیدی با اشاره بر شرایط دانش آموزان هم اعلام کرد: برای واکسیناسیون دانش آموزان هم آمادگی داریم و در حال برنامه ریزی شده برای حضور آنها در مدارس هستیم.

وی در مورد اثر بخشی واکسن ها هم گفت: واکسن های داخلی در ارزیابی ها بسیار خوب بوده اند و تمایل به استفاده از آنها زیاد است. بعضی واکسن های خارجی هم اثر بخشی خوبی دارند و مردم می توانند با آرامش خیال از آنها استفاده نمایند.

وزیر کشور گفت: متأسفانه رعایت پروتکل ها به 45 درصد کاهش یافته و نگرانی از بروز پیک ششم کرونا وجود دارد. لذا از مردم درخواست داریم مراقبت نمایند چراکه ما نباید وارد پیک ششم شویم که آثار سویی دارد.

وحیدی تاکید نمود: از همه مردم هم می خواهیم سریع تر برای دریافت واکسن اقدام نمایند و پروتکل ها هم باید به خوبی اجرا گردد.

وی ادامه داد: بعضی استان ها دچار مشکلاتی در رعایت پروتکل ها و کنترل کرونا هستند و استانداران و دانشگاه های علوم پزشکی موظف به مراقبت های بیشتر هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1154

به "شرط ستاد کرونا برای ادامه فعالیت اصناف و فروشندگان مواد غذایی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط ستاد کرونا برای ادامه فعالیت اصناف و فروشندگان مواد غذایی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید