سیاست های حمایتی برای پرداخت حقوق اساتید و کارکنان سما دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار است، پرداخت معوقات اسفند و فروردین کارکنان

به گزارش خیمه نیوز، معاون ادارای و اقتصادی سما دانشگاه آزاد اسلامی از پرداخت حقوق اسفند و فروردین کارکنان سما دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع داد.

سیاست های حمایتی برای پرداخت حقوق اساتید و کارکنان سما دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار است، پرداخت معوقات اسفند و فروردین کارکنان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

روح الله عسگری در تبادل نظر با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور مجموعه سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری کلاس های غیرحضوری را در دستور کار قرار داد چراکه رئیس سازمان تجربیات خوب و ارزشمندی در این حوزه داشت و در زمان کاملاً مناسبی نسبت به راه اندازی کلاس های غیرحضوری و مجازی اقدام کرد.

وی اضافه نمود: دستورالعمل های این امورات به موقع در مجموعه سازمان سما تهیه و در اختیار مدیران قرار داده شد و جلسات متعددی به وسیله ویدئوکنفرانس برگزار گردید مثلا در یک جلسه حدود 750 مدیر مدرسه حضور داشتند. به وسیله ویدئوکنفرانس توضیحات را ارائه دادیم و صحبت های آنها را هم شنیدیم. کمیته هایی در زمینه کلاس های غیرحضوری، اقتصاد اقتصادی و بودجه، معیشتدمردم و بودجه مدارس تشکیل شد تا به یاری این کمیته ها تدابیر لازم اندیشیده گردد.

معاون ادارای و اقتصادی سما دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: به علت شیوع کرونا که در کشور عزیزمان شرایط معیشتی مردم نامناسب شد و مردم شرایط اقتصادی نامناسبی پیدا کردند. با کاهش درآمد و نقدینگی مردم، بالتبع شرایط اقتصادی و درآمدی مدارس هم تحت الشعاع نهاده شد و این امر موجب شد که در ماه های اسفند و فروردین با عدم وصول به موقع شهریه ها روبرو شویم. وگرنه بر اساس بخشنامه ها و دستورالعمل هایی که آموزش و پرورش صادر کرد، اولیا موظف به پرداخته شهریه هستند چرا که مجموعه سما کلاس های غیرحضوری اش را به طور منظم برگزار می نماید. از این بابت بر اساس پیگیری ها و اطلاعاتی که بنده از مجموعه مدارس کشور کسب کردم، خوشبختانه تا الان همه مدارس حقوق اسفندماه را به صورت کامل و حقوق فروردین را تا 95 درصد پرداخت نموده اند.

عسگری در پاسخ به اینکه چه تمهیداتی برای پرداخت شهریه مدارس سما در نظر گرفته اید، گفت: تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده ایم. به هر حال مسائل اقتصادی که برای این خانواده ها شکل گرفته را درک می کنیم. وظیفه سازمان است که از این خانواده ها و اولیا حمایت کند چرا که سما به هر حال یک برند کشوری است و ما با این خانواده ها برای همواره در تعامل هستیم.

وی ادامه داد: شاید شیوع ویروس کرونا یک آزمون برای مدارسی که با خانواده ها تعامل دارند، باشد. همچنین تدبیر نموده ایم تا خانواده ها بتوانند شهریه را به صورت اقساط پرداخت نمایند، بخشنامه این امر در حال تدوین است و اجازه تقسیط شهریه دانش آموزان را تا شهریور ماه به مدارس ارائه خواهیم کرد. یعنی به جای اینکه تا خردادماه فرصت تسویه داشته باشند، تا شهریورماه اجازه می دهیم که شهریه دانش آموزان را تقسیط نمایند و مانده بدهی شان را پرداخت نمایند.

معاون ادارای و اقتصادی سما دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: همین طور با بانک قرض الحسنه رسالت وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم تسهیلات کم بهره از این بانک دریافت کنیم که این تسهیلات در اختیار اولیاء دانش آموزان قرار می گیرد. این مبلغ، عینِ مبلغ شهریه ای است که یک اولیاء باید به یک مدرسه پرداخت کند.

عسگری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به پیش بینی ها درباره شیوع ویروس کرونا تا مهر و آبان، تمهیدات شما برای سال آینده یا همین طور تابستان چیست، اضافه نمود: همین سیاست های حمایتی که پیش از این بیان شد تا سال آینده ادامه دارد. این سیاست ها رابرای سال آینده دوباره به مدیران مدارس ابلاغ می گردد. معتقدیم که مدیران مدرسه در نوک هرم قرار دارند و پشتیبان هستند و ما هم به عنوان سازمان سما، پشتیبان این مدیران هستیم.

وی اضافه نمود: در نظر داریم اختیارات بیشتری را به مدیران مدارس مان تفویض کنیم. همین طور سیاست تخفیف شهریه دانش آموزی را هم پیگیری خواهیم کرد. همچنین در نظر داریم که إن شاءالله سقف تخفیفات را تا سطح 18 الی 20 درصد در اختیار مدیران مدارس قرار دهیم، مشروط به اینکه مدرسه را زیان ده نکند و بتواند از این تخفیفات برای اولیاء هم استفاده کند و از این تکنیک حتی در جذب دانش آموزان نیز اقدام کند. همین طور به مدیران مدارس ابلاغ می کنیم تاهزینه های اجتناب ناپذیر مانند حقوق ماهیانه را در اولویت قرار دهند و هزینه های غیرضروری شان را تا آنجا که می توانند کاهش دهند.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 336

به "سیاست های حمایتی برای پرداخت حقوق اساتید و کارکنان سما دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار است، پرداخت معوقات اسفند و فروردین کارکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های حمایتی برای پرداخت حقوق اساتید و کارکنان سما دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار است، پرداخت معوقات اسفند و فروردین کارکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید