تور ارمنستان ارزان: ایران آمادگی برای راه اندازی آکادمی های فنی و حرفه ای مشترک با ارمنستان را دارد

به گزارش خیمه نیوز، تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تماس تلفنی با وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان، سیاست راهبردی ایران را توسعه تجارت با کشورهای همسایه دانست و برای راه اندازی آکادمی های فنی و حرفه ای مشترک با ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

تور ارمنستان ارزان: ایران آمادگی برای راه اندازی آکادمی های فنی و حرفه ای مشترک با ارمنستان را دارد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش وزارت تعاون، حجت الله عبدالملکی در گفت وگوی تلفنی با نارک مکرچیان وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی مالی، توسعه تبادلات تجاری و سرمایه گذاری ها با کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی و راهبردهای کلان نظام در حوزه بین الملل اضافه نمود: همکاری های مشترک در منطقه باید در راستای شکوفایی ظرفیت های کشورهای همسایه رقم بخورد.

عبدالملکی، ارمنستان را کشوری مهم و راهبردی در حوزه دیپلماسی مالی ایران نام برد و گفت: پیگیری اجرای تفاهم نامه های قبلی و نیز تدوین دستور کار برای همکاری های تازه در دستور کار قرار می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: علاوه بر مدیریت و سیاستگذاری حوزه کارگری و کارفرمایی ایران، سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور در زیرمجموعه های این وزارتخانه راهنمایی می گردد.

وی از آمادگی لازم برای تبادل تجربیات کارگری، کارفرمایی، تعاون، بهزیستی و آموزش های فنی و حرفه ای اطلاع داد و گفت: بستر اجرای سرمایه گذاری های خارجی در کشور فراهم است و همسایگان در اولویت تحقق این مهم هستند.

عبدالملکی اضافه نمود: سالانه بیش از یک میلیون نفر در 13 هزار آکادمی، از آموزش های فنی و حرفه ای بهره می شوند که می تواند فرصتی برای تبادل نیروی کار ماهر و کارشناس با ارمنستان باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای راه اندازی آکادمی های فنی و حرفه ای مشترک و اعزام مربیان توانمند به ارمنستان آمادگی لازم را داریم.

وی بر ضرورت تشکیل کمیته مشترک دو وزارتخانه در مورد جمع بندی اقدامات اجرا شده در راستای تفاهمنامه منعقد شده و ارائه دستور کار برای همکاری های تازه تاکید نمود و گفت: راستا همکاری های مالی و کارآفرینی دو کشور برای یاری به رشد منافع دو طرف هموار است.

تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های آموزشی بین ایران و ارمنستان

وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان نیز در این گفت وگوی تلفنی با تشکر از حسن نیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها با ارمنستان گفت: نگاه راهبردی ایران به توسعه تبادلات تجاری با کشورهای همسایه مورد تأکید ما نیز هست.

نارک مکرچیان با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های آموزشی بین دو کشور گفت: ما نیز در مورد پیشنهاد وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران برای راه اندازی آکادمی های فنی و حرفه ای مشترک و بهره مندی از تجربیات فنی مربیان این کشور اعلام آمادگی می کنیم.

وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان گفت: از برگزاری سومین کمیته کاری مشترک بین دو کشور و حضور هیئت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان استقبال می کنیم.

وی به موضوع معلولان و احتیاج آنان به ارائه خدمات ویژه نیز اشاره نمود و اضافه نمود: در قالب تفاهمنامه ای تازه می توانیم زمینه همکاری های لازم دو طرف و بهره مندی از تجربیات مراکز خدمات اجتماعی ایران را فراهم کنیم.

در انتها این گفت وگوی تلفنی، دو طرف بر پیگیری های مستمر در مورد ارائه دستور کار تفاهمنامه همکاری تازه و ارائه گزارش فرایند همکاری های قبلی برای نشست حضوری توافق کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1286

به "تور ارمنستان ارزان: ایران آمادگی برای راه اندازی آکادمی های فنی و حرفه ای مشترک با ارمنستان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: ایران آمادگی برای راه اندازی آکادمی های فنی و حرفه ای مشترک با ارمنستان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید