سنسور 1 اینچی شیائومی 12S اولترا واقعا 1 اینچی نیست! شیائومی دروغ گفته است؟

به گزارش خیمه نیوز، یک نکته عجیب و جالب که از ویدیوی کالبدشکافی شیائومی 12S اولترا متوجه شدیم این است که سنسور دوربین این گوشی واقعا 1 اینچی نیست، اما سوال اینجاست که آیا این یک دروغ از سوی شرکت چینی بوده است؟

سنسور 1 اینچی شیائومی 12S اولترا واقعا 1 اینچی نیست! شیائومی دروغ گفته است؟

شیائومی چند وقت پیش از گوشی 12S اولترا به عنوان برترین، قدرتمندترین، باکیفیت ترین و در واقع می توان گفت حرفه ای ترین گوشی تاریخ خود رونمایی کرد. این صفات هم فقط به خاطر قدرت پردازشی و امکانات نرم افزاری گوشی نیست، بلکه ببیشتر به سنسوری برمی گردد که گفته می گردد بزرگ ترین سنسور بکار رفته در گوشی های هوشمند از ابتدا تا به امروز است. سنسوری 1 اینچی که سر و صدای زیادی هم به پا نموده است.

اگر خبرها را دنبال نموده باشید، می دانید شیائومی در ساخت این سنسور با سونی وارد همکاری شده است. این همکاری هم به معنای واقعی کلمه انجام شده چون تیمی از مهندسین دو شرکت روی این پروژه کار کردند و در واقع می توان گفت این سنسور 1 اینچی باید به نام هر دو شرکت باشد.

از این موارد گذشته، در عمل هم دیده ایم که چقدر این سنسور قدرتمند توانسته بهتر از سایر گوشی های موجود درون بازار نظیر آیفون 13 پرو مکس، گلکسی S22 اولترا، پیکسل 6 پرو و… عکاسی و فیلم برداری کند. این یعنی تأثیر استفاده از آن واقعا مشهود بوده است و نمی توان آن را نادیده گرفت. اما آنچه که باعث شده اندکی متعجب شویم، میزان واقعی سنسور است!

شاید با خود بگویید وقتی شیائومی و سونی اعلام نموده اند 1 اینچ، سنسور یادشده واقعا 1 اینچی است. اما اگر بخواهیم با معیار منطقی و مدرن در نظر بگیریم، اصلا اینطور نیست! یعنی وقتی می گوییم 1 اینچ، باید در واقعیت، آن را 0.6 اینچ در نظر بگیرید یا همین حوالی.

چند وقت پیش، ویدیوی تست مقاومت شیائومی 12S اولترا را در برابر خط و خش، آتش و خمیدگی منتشر کردیم که JerryRigEverything (زک نلسون) هم میزبان آن بود. اما در ادامه آن ویدیو، گوشی به صورت کامل به وسیله زک نلسون کالبد شکافی شد تا اجزای داخلی آن و بعلاوه چگونگی در کنار هم قرار گرفتن آن ها معین گردد. در همان ویدیو بود که زک نلسون متوجه شد میزان سنسور دوربین واقعا 1 اینچی نیست و بسیار کمتر است.

این یعنی وقتی شما سنسور اصلی را در دست می گیرید، از هیچ سمتی 1 اینچی نیست. اما سوال مهم تر این است که آیا شیائومی در این رابطه دروغ گفته تا مردم را فریب بدهد؟ اگر اینطور باشد، پس تمام شرکت ها در حال حاضر دارند دروغ می گویند و آیا منطقی است؟ قطعا خیر. به نظر می رسد روش میزان گیری سنسورها خیلی برای ما معقول و منطقی نیست.

در واقع 1 اینچ نه میزان خود سنسور بلکه میزان قطر مداری است که سنسور روی آن سوار شده است. بعلاوه ظاهرا چند دهه قبل، (طبق گفته نلسون، حدودا 80 سال پیش)، شرکت ها برای میزان گیری ابعاد دقیق سنسور دوربین از یک لوله استوانه ای استفاده می کردند که دقیقا روی سنسور را می پوشاند. حال با میزان گیری قطر بیرونی این استوانه، میزان سنسور را معین می کردند.

این روش با توجه به پیشرفت علم، اصلا روش درستی برای میزان گیری سنسورها نیست و در واقع اطلاعات اشتباهی به ما می دهد. اما پیشرفت واضحی که 12S اولترا در مقایسه با سایر گوشی های شیائومی در زمینه عکاسی و فیلم برداری داشته و بعلاوه عملکرد بهترش در مقایسه با گوشی های رقیب نشان می دهد سایر شرکت ها هم ظاهرا از همین روش برای میزان گیری سنسور استفاده می نمایند و در نتیجه شیائومی دروغ نگفته است.

اگرچه میزان دور استوانه و مداری که سنسور روی آن تعبیه شده 1 اینچی هستند اما وقتی بخواهیم در رابطه با عکاسی و فیلم برداری صحبت کنیم، میزان واقعی اصلا به این عدد نمی رسد؛ در واقع به نظر می رسد باید تا زمانی که این معیار منسوخ گردد، به آن عادت کنیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1417

به "سنسور 1 اینچی شیائومی 12S اولترا واقعا 1 اینچی نیست! شیائومی دروغ گفته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنسور 1 اینچی شیائومی 12S اولترا واقعا 1 اینچی نیست! شیائومی دروغ گفته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید