سامسونگ فرمان های حرکتی پنل پشتی را به گوشی هایش می آورد

به گزارش خیمه نیوز، سامسونگ بالاخره تصمیم گرفته ژست های پنل پشتی را به گوشی های خود اضافه کند. ژست هایی که به کاربران اجازه می دهند با ضربه زدن روی پنل پشتی با الگوی خاص یک سری فرامین را به گوشی ارسال نمایند.

سامسونگ فرمان های حرکتی پنل پشتی را به گوشی هایش می آورد

سامسونگ طی چند سال اخیر، در زمینه عرضه آپدیت های نرم افزاری عملکرد بسیار خوبی داشته است. برای مثال اندروید 13 تنها یکی دو هفته بعد از اینکه برای سری گلکسی S22 عرضه شد، برای کاربران گوشی های گلکسی S21 هم در دسترس نهاده شد. اما قابلیت تازهی که این شرکت به تازگی فرایند توسعه آن را به سرانجام رسانده به اندروید تازه مرتبط نیست.

مدت زمان زیادی است که یک سری از شرکت های اندرویدی روی قابلیت ژست های پنل پشتی کار می نمایند. گوگل یکی از این شرکت هاست که البته گوشی های این شرکت همین حالا هم از این قابلیت پشتیبانی می نماید. البته این قابلیت در حالی قرار است به گوشی های سامسونگ اضافه گردد که کاربران به صورت رسمی آن را دریافت نمی نمایند. یعنی ژست های پنل پشتی چیزی نیست که انتظار داشته باشید با عرضه یک آپدیت عمومی برای همه منتشر گردد.

اگر به شخصی سازی گوشی های سامسونگ علاقه مند هستید، بعید است نام Good Lock تا به امروز به گوشتان نخورده باشد. این اپلیکیشن ابزارهای متنوعی را جهت شخصی سازی در اختیار کاربران قرار می دهد و مخصوص گوشی های سامسونگ است. ژست های پنل پشتی هم به عنوان یکی از ماژول های تازه این اپلیکیشن قرار است به گوشی های سامسونگ اضافه گردد.

این قابلیت اکنون و به لطف اپلیکیشن یادشده قابل شخصی سازی نیز هست. برای مثال شما می توانید آن را برای ثبت اسکرین شات، اجرای یک برنامه خاص، فعال / غیرفعال کردن یک تنظیم خاص، فرا خواندن دستیار صوتی، روشن کردن چراغ قوه و… بهره ببرید.

علاوه بر این ها، ماژول یادشده این اجازه را به شما می دهد تا ترتیب گزینه های موجود در منوی تنظیمات را تغییر داده و مطابق سلیقه خود در بیاورید. امکان تغییر عملکرد کلید پاور هم وجود دارد. برای مثال می توانید معین کنید وقتی کلید پاور را فشار می دهید و نگه می دارید، چه اتفاقی رخ دهد. برای گلکسی زد فولد 4 که در دسته گوشی های تاشو قرار می گیرد، یک گزینه جالب وجود دارد و آن هم این است که می توانند اندکی روی نمایشگر فشار دهند تا یک ژست خاص انجام گردد.

باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که ژست های پنل پشتی زمانی که گوشی در حالت آماده بکار باشد کار نخواهد کرد. بعلاوه زمانی که گوشی قفل باشد یا باتری کمتر از 15٪ شارژ داشته باشد، نمی توانید از این قابلیت بهره ببرید.

همانطور که گفته شد، در بین شرکت های اندرویدی، فقط گوگل است که ژست های پنل پشتی را به گوشی هایش اضافه نموده و اپل هم که مدت هاست گوشی هایش از آن پشتیبانی می نمایند. در بین سه شرکت بزرگ فعال در زمینه فراوری گوشی هوشمند، فقط سامسونگ بود که گوشی هایش از ژست های پنل پشتی بهره نمی بردند که البته حالا و به لطف ماژول تازه اپلیکیشن Good Lock قرار است این اتفاق رخ دهد.

متأسفانه از این بابت که چه گوشی هایی از این قابلیت پشتیبانی می نمایند اطلاعی نداریم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1469

به "سامسونگ فرمان های حرکتی پنل پشتی را به گوشی هایش می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ فرمان های حرکتی پنل پشتی را به گوشی هایش می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید