مشکل وای فای در گوشی های شیائومی و راه های رفع آن

به گزارش خیمه نیوز، خبرگزاری خبرنگاران- شیائومی یک برند چینی سازنده لوازم الکترونیکی و هوشمند است که توانسته در حوزه گوشی های موبایل هوشمند به سطح مطلوبی برسد و با ارائه دستگاه هایی که ویژگی هایی نزدیک به محصولات برندهای برتر دنیا دارند، آن هم با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر،البته گوشی های شیائومی مانند هر برند دیگر در کنار مزایایی که دارند، از ضعف ها و مشکلاتی نیز رنج می برند. در این مقاله می خواهیم به مشکل وای فای در گوشی های شیائومی بپردازیم. چرا که بیشتر کاربران برای حل این مشکل در گوشی های شیاومی سریعا اقدام به عوض کردن رمز وای فای مودم خود میکنند!

مشکل وای فای در گوشی های شیائومی و راه های رفع آن

علت وصل نشدن گوشی شیائومی به وای فای

تقریبا هر کسی امروزه با وای فای آشناست و اگر هم با جزییات فنی آن آشنا نباشد حداقل می داند که چه کاری انجام می دهد. وای فای یک اتصال بی سیم یا همان وایرلس است که به شما اجازه می دهد به وسیله گوشی به مودم خود متصل شوید و از اینترنت برای وبگردی، استفاده از اپلیکیشن های مختلف مانند اینستاگرام و … ، دانلود فیلم و موسیقی، شرکت در جلسات آنلاین و … استفاده کنید.

برای حل مشکل وای فای گوشی شیائومی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، نیازی به تخصص فنی خاصی ندارند و صرفا نیازمند این است که شما توانایی کار کردن با منوهای مختلف گوشی را داشته باشید. عموم مسائل وای فای به فرمور به روز نشده، تنظیمات اشتباهی، اطلاعات وارد شده غلط، مسائل شبکه و … برمی شود که در اینجا به چند مورد از آن ها و راه حل ها اشاره می کنیم.

منبع خبر: rafnet.ir

1- شرایط حساب و شبکه

بسیاری از شرکت های ارائه دهنده اینترنت که آن ها را با نام خلاصه ISP می شناسیم، خدمات خودشان را مبتنی بر دسته بندی مشتری ها بر بستر چند فاکتور ارائه می دهند. مهم ترین فاکتور آن قبض های حال حاضر و قبلی مربوط به سرویس اینترنت پرداخت نشده است، فاکتور بعدی تخطی از قوانین و مقررات آن ISP است که شرایط حساب کاربری را شما را تحت الشعاع قرار می دهد.

تمامی این ها به این معناست که اگر شما قبض خود را پرداخت نکرده باشید یا مثلا در رعایت مصرف حجم منصفانه بسته اینترنت کوتاهی کرده باشید، می بینید که اگرچه وای فای شما متصل است اما به اینترنت دسترسی ندارید. در این مواقع احتمال اینکه دسترسی اینترنت شما از طرف ISP محدود شده باشد، بسیار وجود دارد. با اینکه ممکن است به طور کلی از طرف ISP مسائلی وجود داشته باشد که این موضوع به گوشی شما برنمی شود و باید با خود این شرکت ها تماس داشته باشید.

2- رفع مشکل پیدا نکردن وای فای در شیائومی با تغییر شرایط وای فای

شاید این روش در ابتدا خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید اما اگر کلی تر به ماجرا نگاه کنید، می بینید که این کار عملا برای تمام وسیله های الکترونیکی که تا به حال داشته ایم جواب داده است و معمولا به عنوان اولین راه در هر مسئله ای تست می شود و بسیاری از مواقع هم واقعا جواب می دهد. در واقع این یک روش جهانی حل مسائل لوازم الکترونیکی، علی الخصوص دستگاه هایی است که با اینترنت و وای فای سر و کار دارند.

در این روش فقط کافی است یکبار وای فای گوشی را خاموش و بعد از چند لحظه روشن کنید، همین!

1. صفحه نوتیفیکیشن را از بالای صفحه به پایین بکشید.

2. سراغ قسمت هایی که shortcut ها در آن هستند بروید (بلوتوث، وای فای، دیتا و …)

3. بر روی آیکون وای فای بزنید و آن را خاموش کنید.

4. چند لحظه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید و ببینید آیا متصل می شود یا خیر.

این یکی از روش های حل مشکل وای فای در گوشی های شیائومی بود که حتما با آن آشنایی داشتید، اگر با این روش ساده نتوانستید به وای فای متصل شوید، سراغ روش های بعدی بروید.

3- تغییر شرایط وای فای روتر

این خاموش و روشن کردن وای فای اگر از سمت موبایل شیائومی شما جواب نداد، بهتر است از سمت دیگر یعنی مودم - روتر شما امتحان شود. قطعا با این روش هم آشنایی دارید. کافی است دکمه خاموش/روشن روتر خود را پیدا کنید. آن را فشار داده تا دستگاه خاموش شود. در این حالت چراغ های آن باید خاموش شوند. سپس چند لحظه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید و مطمئن شوید که چراغ های روی مودم که مربوط به وای فای و اینترنت هستند نیز روشن شوند. حالا می توانید دوباره با گوشی خود امتحان کنید.

4- فراموش کردن اتصال وای فای برای حل مشکل وصل نشدن گوشی شیائومی به وای فای

حتما شما هم مانند بسیاری از کاربران دیگر بعد از اتصال به یک وای فای در گوشی، گزینه اتصال اتوماتیک را انتخاب می کنید تا دفعه بعد به طور اتوماتیک با روشن کردن وای فای، گوشی به روتر شما متصل شود. اما گاهی اوقات این اتصال اتوماتیک باعث ایجاد مسائلی می شود که مانع برقراری ارتباط می شود. این راه یکی از ساده ترین روش های حل مشکل وای فای در گوشی های شیائومی است. به این ترتیب که یکبار با پاک کردن اطلاعات وای فای و دوباره وارد کردن آن، می توانید به سادگی به اینترنت متصل شوید.

1. در گوشی خود به قسمت Settings بروید.

2. بر روی گزینه WiFi بزنید.

3. در اینجا شما به لیستی از وای فای های موجود بعلاوه آن هایی که در حال حاضر یا قبلا به آن متصل بوده اید نمایش داده می شود.

4. وای فایی که به آن متصلید را پیدا و بر روی یک فلش کوچک که در کادر آن واقع شده است بزنید.

5. سپس در صفحه تازه دنبال گزینه Forget Network بگردید و آن را انتخاب نمایید.

حالا که با این کار آن اتصال را فراموش کرده اید (پاک کرده اید)، چند دقیقه صبر کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید:

1. به همان قسمت WiFi در Settings بروید.

2. دنبال وای فایی که می خواهید به آن متصل شوید بگردید و بر روی آن بزنید.

3. رمز وای فای را وارد و بر روی Connect بزنید.

4. اگر رمز درست باشد، موبایل شما به سادگی به وای فای متصل خواهد شد.

5- تغییر تنظیمات APN

اگر همچنان پیروز به رفع مشکل وای فای در گوشی های شیائومی نشدید، این قسمت و روش های بعدی را حتما مطالعه کنید تا مشکلتان به سادگی رفع شود. از آنجایی که مشکل وای فای به مشکل شبکه مربوط است، ریست کردن شبکه می تواند بیشتر مسائل را حل نماید و این موضوع با عنوان تنظیمات APN شناخته می شود.

1. به قسمت Settings گوشی خود بروید.

2. بر روی قسمت Mobile Networks یا SIM Cards & Mobile Network بزنید.

3. سیمکارت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

4. سپس بر روی Access Point Names بزنید.

5. در صفحه تازه در قسمت پایین صفحه Reset را انتخاب نمایید.

6- تغییر شرایط حالت پرواز یا همان Airplane Mode

فعال کردن حالت پرواز تمامی شبکه های موجود در گوشی را شامل اینترنت دیتا، وای فای، بلوتوث و … را غیرفعال می کند. این یک روش بسیار کارآمد برای حل مشکل وای فای در گوشی های شیائومی است و انجام آن نیز بسیار ساده است:

1. به قسمت Settings بروید یا با پایین کشیدن صفحه نوتیفیکیشن در پی لوگوی Airplane Mode بگردید که شبیه یک هواپیما است.

2. آن را فعال کنید.

3. چند لحظه صبر کنید و دوباره آن را غیرفعال کنید.

7- آپدیت سیستم عامل اندروید برای حل مشکل وای فای در گوشی های شیائومی

بسیاری از اوقات سیستم عامل به روز نشده می تواند باعث ایجاد مشکل وای فای در گوشی های شیائومی شود. چون باگ های موجود، مسائلی را در قسمت های مختلف گوشی اعم از وای فای و … ایجاد می کنند که فقط با آپدیت اندروید است که از بین می فرایند. گوگل معمولا آپدیت هایی را چندبار در سال برای اندروید منتشر می کند. آپدیت سیستم عامل عملکرد گوشی شما را ارتقا می بخشد و هر مسئله ای که با سیستم عامل به روز نشده وجود داشته باشد را حل می کند.

1. به Settings بروید.

2. سپس به پایین اسکرول کنید تا About Phone را پیدا نمایید و انتخاب کنید.

3. سپس بر روی Software Update بزنید تا گوشی برای آپدیت های موجود جستجو نماید.

4. اگر موجود باشد، ان را دانلود و بر روی گوشی نصب کنید و سپس دستگاه را ریست نمایید و سپس بررسی کنید که آیا مشکل وای فای حل شده است یا نه.

برای این روش به اینترنت نیاز است، می توانید برای استفاده از این روش از اینترنت دیتا استفاده کنید.

8- ریبوت نرم یا با اجبار گوشی آسان ترین روش حل مشکل وای فای در گوشی های شیائومی

ریبوت نرم یا با اجبار گوشی ساده اما کاربردی! منظور از ریبوت نرم همانی است که به وسیله دکمه پاور گوشی انجام می دهیم که گوشی را یکبار روشن و خاموش می کند. ممکن است در بسیاری از موارد بسته به تعداد اپ های در حال اجرا و کمبود منابع در گوشی، شما قادر به اتصال به وای فای نباشید یا به مشکل پیدا نشدن وای فای مودم در گوشی بربخورید. در این حالت ریبوت یا همان ری استارت بهترین راه حلی است که شما را از شر اپ های در حال اجرا خلاص کند. برای اینکار همانطور که می دانید کافی است دکمه پاور دستگاه را نگه دارید و سپس بر روی Reboot کلیک کنید.

ریبوت با اجبار نیز مخصوص زمانی است که گوشی شما هنگ کرده و هیچگونه پاسخ دهی به وای فای و … ندارد. برای اینکار دکمه پاور را همراه با دکمه افزایش صدا را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا گوشی ریبوت شود.

9- ریست کردن گوشی برای رفع پیدا نکردن وای فای در شیائومی

برای حل مشکل وای فای در گوشی های شیائومی، ریست فکتوری یا همان بازگشت به تنظیمات کارخانه، یک راه حل اساسی است که بهتر است آن را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید. این کار تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی شما را شامل تنظیمات وای فای، اطلاعات مخاطبین، تمام اپلیکیشن ها و … را پاک می کند. قبل از این کار توصیه می شود از اطلاعات مورد نیازتان بکاپ تهیه کنید.

1. به قسمت Settings بروید و بر روی Backup and Reset بزنید.

2. حالا بر روی Reset Phone بزنید و رمز یا پینی که می خواهد را نیز وارد کنید.

3. سپس بر روی Erase Everything بزنید تا تایید کنید همه چیز پاک شود.

4. سپس منتظر باشید تا فرایند آن بگذرد و گوشی شما ریست شود.

جمع بندی

مجله راف نت در این مقاله به 9 روش برای حل مشکل وای فای در گوشی های شیائومی(پیدا نکردن وای فای در شیائومی) اشاره کرد. البته که این تمامی راه حل های موجود برای حل این مسائل نیست و ممکن است گوشی شما از نظر سخت افزاری نیاز به عیب یابی داشته باشد. برای مسائلی مانند پیدا نشدن وای فای مودم در گوشی، وصل نشدن به وای فای مشخصی و … معمولا این روش ها جوابگو خواهند بود، اما اگر تمامی روش های بالا مشکل شما را حل نکرد بهتر است با شرکتی که ارائه دهنده گارانتی گوش های شیائومی است در ارتباط باشید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1357

به "مشکل وای فای در گوشی های شیائومی و راه های رفع آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل وای فای در گوشی های شیائومی و راه های رفع آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید