رکود 20 درصدی صنعت خودروسازی در دنیا

به گزارش خیمه نیوز، تحلیلگران فعال در حوزه خودرو به تازگی برآورد و اعلام نموده اند که فراوری جهانی خودرو تحت تأثیر آغاز و گستردگی ویروس کرونا و رکود شدید مالی بیش از 20 درصد در امسال میلادی کاهش خواهد یافت.

رکود 20 درصدی صنعت خودروسازی در دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، به تازگی گزارشی از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو منتشر شده که نشان می دهد میزان فراوری خودرو در دنیا در سال 2020 میلادی به 71 میلیون دستگاه کاهش پیدا خواهد نمود و یک افت بیش از 20 درصدی را تحت تاثیر آغاز گسترده و ویروس کرونا و رکود شدید مالی در کشورهای مختلف دنیا تجربه خواهد نمود.

بر اساس وب سایت marketscreener، به گفته این تحلیلگران انتظار می رود که خط فراوری و فعالیت بسیاری از کارخانه های خودروسازی در آمریکای شمالی و اروپا در ماه های آینده نیز همچنان فرایندی نزولی را در پیش گرفته و شاهد تغییر و تحولات چندان مثبتی نخواهد بود. چراکه خط فراوری آن ها به فعالیت و بازگشایی کارخانه های قطعه سازی وابستگی و رابطه مستقیمی دارد و در صورت کاهش یا توقف فراوری آنها، کارخانه های خودروسازی عظیم نیز قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

بر اساس گزارش LMC Automotive، فرایند کاهشی و نزولی صنعت خودروسازی بسیار عظیمتر و بیشتر از آن چیزی است که بیشتر بر آورد شده بود و به نظر می رسد که خودروسازان عظیم در امسال میلادی حداقل 19 میلیون دستگاه کمتر فراوری خواهند کرد.

البته چین که نخستین کشوری بود که مورد حمله ویروس کرونا نهاده شد، هم اکنون بسیاری از کارخانه های خودروسازی در این کشور را بازگشایی نموده و امیدوار است بتواند در ماههای به جامانده امسال میلادی کمبودهای به وجود آمده را جبران کند.

طبق گزارش LMC Automotive، میزان فروش خودرو در چین در امسال میلادی با 12 درصد کاهش روبه رو خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 299

به "رکود 20 درصدی صنعت خودروسازی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود 20 درصدی صنعت خودروسازی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید