رونمایی آژانس ها از سفرهای قسطی

به گزارش خیمه نیوز، گروه اصلی عرضه کننده خدمت در بازار گردشگری، برای مقابله با رکود سفرهای داخلی که حاصل شیوع ویروس کرونا بوده دست به ابتکار عمل زد. تعدادی از آژانس های مسافرتی در تهران به دنبال افت شدید تقاضای سفر، پکیج های سفر اقساطی در قالب تورهای گردشگری به شهرهای مختلف ایران را طراحی و عرضه نموده اند. در قالب این بسته های سفر قسطی، تورهایی با هزینه حداقل 2 میلیون تومان شامل هزینه اقامت و هزینه حمل و نقل، مشمول 100 درصد پرداخت قسطی یا پرداخت توام نقد و اقساط می گردد.

رونمایی آژانس ها از سفرهای قسطی

شرایط اقتصادی که ماه های اخیر در کشور به وجود آمده مسائل معیشتی برای توریستان استانی به همراه داشته است که همین امر موجب شده بعضی از جهانگرد های داخلی سفر را از سبد خانوار خود حذف نمایند. از سوی دیگر نیز شیوع ویروس کرونا موجب شده درآمد فعالان این حوزه به صفر برسد. به همین دلیل فعالان بازار توریستی جهت تشویق جهانگرد های داخلی برای سفر اقدام به این کار نموده اند.

با افزایش قیمت بنزین در کشور میزان مسافران داخلی که به سایر نقاط کشور سفر می کردند به طور چشمگیری کاهش پیدا نموده بود، زیرا شرایط اقتصادی موجود باعث شده که مردم سفر را از اولویت های ابتدایی خانوار حذف نموده و سایر موارد را در سبد خانوار خود قرار دهند. معمولا افزایش قیمت محصولات و شرایط اقتصادی تاثیرات اولیه خود را در بخش توریستی این گونه نشان می دهد. همچنین علاوه بر آن شیوع ویروس کرونا نیز در این کاهش سفر داخلی نیز تاثیرات قابل توجهی گذاشت.

آنالیز ها نشان می دهد این کاهش سفرها تاثیر مستقیمی بر کسب و کارهای مرتبط با توریستی داشته به طوری که این امر موجب ورشکستگی و تعطیلی بعضی از این صنوف و بیکاری فعالان آن شده است. به همین دلیل و لغو سفر در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری آژانس های مسافرتی بعضی از صاحبان آژانس های مسافرتی به ارائه خدمات اقساطی سفر پرداخته اند تا با این روش میزان توریستان داخلی فرایند افزایشی به خود بگیرد. این طرح با توجه به شرایط اقتصادی موجود از سوی جهانگرد های داخلی احتمالا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

این آژانس ها برای جذب توریستان و رفع کردن مشکل هزینه سفر خانوارهای ایرانی و ترغیب آنها برای مسافرت کردن سفر اقساطی را در نظر گرفته اند که افراد می توانند هم بدون پیش پرداخت و هم با پرداخت پیش پرداخت اقدام به سفر نمایند و مابقی هزینه سفر خود را به صورت چکی پرداخت نمایند که به ازای هر ماه حدود 4 درصد سود نیز در نظر گرفته شده است؛ لازم به ذکر است بعضی از این آژانس ها صرفا چک کارمندی تهران و کرج مورد تاییدشان است و در صورت ارائه چک شخصی یا کارمندی خارج از تهران، جهانگرد هایی که تقاضای استفاده از این نوع مسافرت را دارند باید سند ملک یا خودرو را جهت ضمانت در اختیار آژانس قرار دهند.

تعداد ماه های بازپرداخت اقساط سفر از 4 تا 12 ماه یا بیشتر به درخواست مشتری تنظیم می گردد و اقساط را به صورت چکی دریافت می نمایند. همچنین سفرهای اقساطی شامل سفر به همه شهرهای کشور می گردد و با توجه به درخواست توریست داخلی صورت می پذیرد.

بعضی از آژانس های خدمات مسافرتی به عنوان کردند صرفا برای سفرهایی که هزینه های مربوط به حمل و نقل و اقامت آنها بیشتر از 2 میلیون تومان گردد چنین شرایطی (سفر اقساطی) را در نظر گرفته اند. در واقع تعدادی از آژانس های مسافرتی فعال سعی کردند با استفاده از این روش عرضه خود را با تقاضای توریستان داخلی مطابقت دهند تا با این کار علاوه بر ایجاد شرایطی جهت سفر کردن برای افراد با مسائل اقتصادی، موجب افزایش درآمد برای کسب و کار خود نیز بشوند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 423

به "رونمایی آژانس ها از سفرهای قسطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی آژانس ها از سفرهای قسطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید