آشنایی با قوانین سفر به شهر جاکارتای اندونزی

به گزارش خیمه نیوز، اندونزی کشوری در جنوب شرقی آسیا می باشد. اندونزی به عنوان یک کشور با سابقه فرهنگی و تاریخی غنی شناخته می گردد، شهر جاکارتای اندونزی که مرکز این کشور است به عنوان یکی از قطب های گردشگری معروف و مشهور شناخته می گردد. جاهای دیدنی جاکارتا اندونزی بی شمار است، برای سفر به این کشور باید یک سری قوانین و نکاتی را رعایت کنیم تا مسئله ای پیش نیاید. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای معرفی تفریحات جاکارتا...

آشنایی با قوانین سفر به شهر جاکارتای اندونزی

زبان انگلیسی در شهر جاکارتای اندونزی

شهر جاکارتای اندونزی جایی نیست که بتوانید به راحتی با مردم با زبان انگلیسی صحبت کنید و مشکلتان را حل و فصل کنید. مردم اینجا به زبان خودشان صحبت می نمایند، بنابراین بهتر است که زبان آن ها را یاد بگیرید یا این که از نرم افزارهای هوشمند برای ارتباط با مردم جاکارتا بهره ببرید و از تفریحات جاکارتا لذت ببرید.

انعام در شهر جاکارتای اندونزی

انعام دادن در جاهای دیدنی جاکارتا اندونزی را از قلم نیاندازید در این شهر همه افراد دائم از کارمندان دولتی، خصوصی رستوران ها و ... از شما انعام می گیرند در واقع این کار جزو فرهنگ مردم است. یه جورایی می توان گفت انعام دادن در این شهر زوری می باشد. معمولا هم انعام را به صورت اسکناس قبول مینمایند و سکه کاربرد چندانی در این شهر ندارد.

پول در شهر جاکارتای اندونزی

برای این که به جاهای دیدنی جاکارتا اندونزی سفر کنید توصیه می کنیم حتما در فرودگاه یا در صرافی های مجاز پولتان را تبدیل به پول اندونزی کنید زیرا در این کشور همراه داشتن پول نقد سریع تر کار شما را راه می اندازد تا کارت اعتباری و حتی بعضی فروشگاه ها هستند که اگر از کارت اعتباری بهره ببرید مبلغ بیشتری از کارت شما برداشت خواهند کرد.

پوشش در شهر جاکارتای اندونزی

در جاکارتا در خصوص پوشش زیاد سخت گیری وجود ندارد، اما در بعضی جاها هست که برای مثال در موزه ها محدودیت هایی در نوع پوشش خانم ها اعمال می گردد. بنابراین اگر یک لباس جایگزین داشته باشید. در این صورت مطمئنا با مسئله ای برخورد نخواهید کرد. پوشیدن لباس راحت برای بالا رفتن از تپه های کوتاه و بلند معابد که پله های بلندی نیز دارند را به شما که قصد بازدید از معابد جاکارتاو تفریحات جاکارتا را دارید توصیه می کنیم.

سیم کارت در جاکارتا

وقتی که به جاکارتای اندونزی سفر کنید بهتر است که سیم کارت این کشور را تهیه کنید، زیرا در این صورت هزینه شما کاهش قابل توجهی خواهد داشت و بعلاوه این سیم کارت ها نسبت به کشورهای دیگر قیمتی مناسب تر و مقرون به صرفه تر دارند.

مغازه های شهر جاکارتای اندونزی

مغازه دارها و فروشندگان در جاکارتا به محض این که گردشگران خارجی را ببینند کالاهای خود را گران تر خواهند فروخت، پس بنابراین حواستان باشد که چانه زنی را از قلم نیاندازید. مخصوصا اکر در فروشگاه ها و مغازه هایی بخواهید خرید کنید که برچسب قیمت بر روی محصولات نداشته باشند بیشتر چانه بزنید. توصیه ما این است که به فروشگاه ها و مراکز خریدی بروید که بر روی اجناسشان برچسب قیمت داشته باشند.

ترافیک در جاکارتای اندونزی

جاکارتا از آنجایی که حمل و نقل عمومی در ان تعریف چندانی ندارد و از آن جهت که دارای حدود 10 میلیون جمعیت در مساحتی در حدود 740 کیلومتر مربع می باشد. شهر پر ترافیکی به شمار میرود اما تفریحات جاکارتا کم نیست و تعداد ایستگاه ها اتوبوس و قطار درون شهری در این شهر خیلی کم است و این امر سبب می گردد که مردم با تاکسی و خودروهای شخصی خود به مسافرت بروند، بنابراین در پی ان ترافیک شدیدی ایجاد می گردد و اگر خواستید از تاکسی بهره ببرید توصیه می کنیم که از تاکسی های بلو برد (blue bird) استفاده نمایید. خوشبختانه رانندگان تاکسی می توانند با زبان انگلیسی با شما صحبت نمایند و کرایه تاکسی هم بر حسب مسافت طی شده حساب می گردد بنابراین نگران نباشید که سرتان کلاه بزارند.

آب مصرفی در جاکارتای اندونزی

اب نوشیدنی در این شهر کیفیت چندانی ندارد و سعی کنید از آب های معدنی برای مسواک زدن و آشامیدن استفاده نمایید و سراغ آب های لوله کشی نروید. برای تهیه آب آشامیدنی مورد احتیاج خود آب های معدنی و یخ های بهداشتی را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید و از لیوان های یخ دار در رستوران ها استفاده نکنید چون شما که نمی دانید ممکن است این یخ ها را با آب لوله کشی تهیه نموده باشند.

همراه داشتن کارت شناسایی در جاکارتای اندونزی

همراه داشتن کپی گذرنامه خود به تعداد مورد احتیاج می تواند به کارتان بیاید ضمناً در بیشتر جاها برای ورود احتیاج این است که کارت شناسایی را نشان دهید بنابراین گذرنامه یا کارت شناسایی را هیچ وقت از قلم نیاندازید که همراه خود ببرید.

ازدحام در جاکارتای اندونزی

اگر در پیاده روها و یا خیابان های جاکارتا دارید تردد می کنید حواستان خیلی جمع باشد زیرا که این جا موتورسیکلت ها و وسایل نقلیه زیادی در حال تردد هستند که از پل ها گرفته تا زیر گذرها همه جا هستند بنابراین مراقب باشید.

سیلاب در جاکارتای اندونزی

با تنظیم زمان بندی و برنامه ریزی درست می توانید از خطر سیل در اندونزی در امان باشید و از تفریحات جاکارتا لذت ببرید. مخصوصا زمستان ها در اندونزی و علی الخصوص جاکارتا با باران های شدیدی روبه رو خواهید شد. همین چند ساله اخیر در سال 2007 میلادی سیلی که در این منطقه آمد خسارتی در حدود یک میلیارد دلار بر جای گذاشت و متاسفانه جان 80 نفر را گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1497

به "آشنایی با قوانین سفر به شهر جاکارتای اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قوانین سفر به شهر جاکارتای اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید