رصد بازدهی نومعلمان برای سنجش عملکرد دانشگاه بسیار مهم است

به گزارش خیمه نیوز، تهران (پانا) - نشست همکاری های دوجانبه معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با انجمن دانش اموختگان دانشگاه فرهنگیان در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

رصد بازدهی نومعلمان برای سنجش عملکرد دانشگاه بسیار مهم است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری و نگاه مناسب انجمن به پژوهش اضافه نمود: نگاه ما نگاه تربیت معلم فناور و پژوهش محور است. انجمن دانش اموختگان این قابلیت را دارد که به عنوان بزرگترین مجموعه معلمان و نو معلمان در آینده ای نزدیک فعالیت های خود را دنبال کند و چشم انداز آن بزرگ و قابل اهمیت است و برای دانشگاه نیز ظرفیت بسیار مناسبی است زیرا پس از فارغ التحصیلی نیز دانشگاه در فکر افزایش مهارت های نو معلمان است مثل ارائه برنامه های ضمن خدمت و .. . همچنین رصد بازدهی نومعلمان برای سنجش عملکرد دانشگاه بسیار مهم است که تعریف طرح های پژوهشی دو جانبه میتواند راهگشای مناسبی باشد که انجمن در این موارد میتواند کمک های زیادی به ما کند.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه میتواند میزبان مناسبی برای نو معلمان فناور و پژوهشگر باشد که این مهم با همکاری انجمن زودتر به نتیجه خواهد رسید.

در این دیدار مریم خدادادی دبیر کل انجمن دانش فرهنگیان ضمن ارائه گزارشی از فرایند تشکیل این انجمن اضافه نمود در حال حاضر با نگاه ویژه دکتر خنیفر فعالیت های قابل توجه ای در انجمن آغاز شده است.

خدادادی انجمن دانش اموختگان دانشگاه فرهنگیان را پل ارتباطی بین نو معلمان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان دانست.و ادامه داد فعال کردن نو معلمان ما در سطح مدارس میتواند تحول آفرین باشد.

مصطفی پردلی رئیس کمیته پژوهش انجمن دانش اموختگان در این دیدار مطرح نمود: مسئله اساسی ما در آموزش و پرورش تربیت معلمان و دانش آموزان پژوهش محور است. پژوهش محوری و تفکر خلاق کمک میکند تا آموزش ما یک سویه و ساکن نباشد تئوریات در یادگیری ها تازمانی که به پژوهش محوری و شکوفایی مهارتها نشود به تنهایی کارایی ندارد.ما نباید تحقیق و پژوهش محوری را به تحصیلات تکمیلی محدود کنیم ما باید پرورش استعداد های فراگیران را از آموزش ابتدایی آغاز کنیم و تا دانشگاه ادامه دهیم. زیرا ذهن هرچه جوان تر باشد ایده پروری گسترده تر و کارآمد تری خواهد داشت. تربیت معلمان خلاق با رویکرد پژوهش محور موضوعی که دانشگاه فرهنگیان باید به آن بسیار اهمیت دهد که تا به امروز بحمدلله چنین بوده است.

وی در ادامه طرح های همکاری دوجانبه کمیته پژوهش انجمن دانش اموختگان دانشگاه فرهنگیان را مطرح نمود که با استقبال معاونت پژوهش دانشگاه فرهنگیان روبرو شد.

در این دیدار همچینن سید صادق نبوی مدیر ارتباط با جامعه و همکاری های علمی از دانشگاه فرهنگیان و امیر حسین معبودی رئیس دبیر خانه از انجمن دانش اموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز حضور داشتند.

نبوی در این دیدار گفت ما در معاونت پژوهش آماده ایم تا روابط دو جانبه را با انجمن گسترش دهیم زیرا معتقدیم انجمن دانش آموختگان پتانسیل بالایی برای کمک به افزایش توانمندی نو معلمان در حوزه پژوهش دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 630

به "رصد بازدهی نومعلمان برای سنجش عملکرد دانشگاه بسیار مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد بازدهی نومعلمان برای سنجش عملکرد دانشگاه بسیار مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید