رشد صادرات ربات هند در سایه ویروس کرونا

به گزارش خیمه نیوز، از زمانی که ویروس کرونا در سراسر دنیا منتشر شده است، بسیاری از کشور‌ها از روش‌های هوشمند و مبتنی بر هوش مصنوعی برای مبارزه با ویروس استفاده می‌کنند. یکی از کشور‌هایی که از ویروس کرونا به عنوان یک فرصت صادراتی استفاده نموده هند است.

رشد صادرات ربات هند در سایه ویروس کرونا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این بیماری همه گیر باعث ایجاد شرکت‌های رباتیک برای ساختن ربات‌هایی شده است که وظایفی را در بیمارستان‌ها و صنایع دیگر انجام می‌دهند.

برای مثال از ربات میترا برای کاهش خطر عفونت برای کادر پزشکی استفاده می‌شود. میترا با هدایت فناوری تشخیص چهره و یک نمایشگر نصب شده روی قفسه سینه خود به بیماران و عزیزانشان اجازه می‌دهد یکدیگر را ببینند و در بخش‌های بیمارستان حرکت می‌کند.

این ربات در سال‌های اخیر توسط استارت آپ Invento Robotics ساخته شده است، هزینه خرید میترا در حدود 13600 دلار (10، 000 پوند) است و به دلیل کاهش خطر ابتلا به عفونت برای پزشکان در طی همه گیری کرونا در بیمارستان‌های هند بسیار محبوب شده است.

بالاجی ویسواناتان، مدیر اجرایی Invento Robotics، که اکنون ربات را به پنج کشور صادر می‌کند، می‌گوید: میترا در اصل برای خانه‌های سالمندان طراحی شده بود، اما طی همه گیری برای یاری به پزشکان و پرستاران با خواندن موارد حیاتی و یاری به مشاوره مناسب بود. اکنون این ربات به کشور‌هایی از جمله ایالات متحده و استرالیا ارسال شده است.

اگرچه هند به ازای هر 10 هزار کارگر تقریباً سه ربات دارد، اما صنعت داخلی به سرعت در حال رشد است و سایر استارت آپ‌های فراوری نماینده ربات نیز پیروز شده اند رونق بگیرند. طبق آخرین گزارش فدراسیون بین المللی رباتیک (IFR)، هند اکنون در بین 10 کشور برتر برای صادرات سالانه ربات‌ها در صنایع قرار گرفته است. فروش ربات‌های صنعتی در سال 2018 تا 39 ٪ افزایش نسبت به سال قبل را تجربه کردند و به رکورد جدید 4771 رسیده اند.

انتظار می‌رود بازار رباتیک در هند تا سال 2025 تا 20 درصد رشد کند و ربات‌های پیشخدمت، پرستار و نظافتچی را فراوری کند. در حال حاضر نیز، اگرچه بسیاری از بیمارستان‌های هند به دلیل کمبود نیرو ربات‌ها را به کار گرفته اند، اما همین ربات‌ها پیروز شده اند نرخ شیوع بیماری را کنترل نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 627

به "رشد صادرات ربات هند در سایه ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد صادرات ربات هند در سایه ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید