درگیری در مجمع فدراسیون کشتی؛ پولادگر جلسه را ترک کرد

به گزارش خیمه نیوز، مجمع فدراسیون کشتی بعد از سه ساعت بحث و جدل، با ترک جلسه از سوی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان انتها پیدا کرد.

درگیری در مجمع فدراسیون کشتی؛ پولادگر جلسه را ترک کرد

به گزارش تسنیم در ادامه مجمع پرتنش فدراسیون کشتی و پیش از آنکه محمد پولادگر صحبت های خود را آغاز کند دهمرده رئیس هیئت سیستان و بلوچستان به انتقاد از صفر شدن بودجه کشتی از سوی وزارت ورزش پرداخت.

عسکری محمدیان نیز با اشاره به جایگاه کشتی ایران و استان مازندران و حمایت از کشتی بانوان گفت: کشتی ایران آبرو و عقبه دارد و از المپیک 1948 آبروی ورزش را به یدک کشیده است. فدراسیون کشتی بودجه ای ندارد که به مازندران بدهد.

وقتی نماینده اصفهان می خواست در همین رابطه صحبت کند پولادگر گفت: دبیر در حق من کم لطفی نموده است. من از ساعت هفت و نیم صبح جلسه داشتم و یک لحظه تنفس نبوده است. دو ساعت صحبت کردیم و نه من کشش دارم ادامه دهم نه شما. قطعا کشتی ورزش اول ماست ولی همه ورزش ایران نیست. قطعا افتخارات زیادی کسب نموده ولی من باید جوابگوی 48 رشته ای باشم که 26 تای آن المپیکی هستند. در سیدنی کشتی یک طلا گرفت و وزنه برداری دو عدد. در آتن تکواندو و وزنه طلا گرفتند و کشتی طلا نگرفت. در پکن هم تکواندو گرفت و کشتی یک برنز. با آن دوپینگ ها وزنه برداری طلاهایش در لندن از کشتی بیشتر شد، در ریو وزنه دو طلا گرفت و کشتی یکی. رشته های دیگر هم از ما توقع دارند. عدالت اصلی در دنیا تعادل است. من دوست دارم همه فدراسیون ها داشته باشند اما آیا برای همه این امکانات هست؟ بعضی هزینه ها غیر لازم است.

دبیر که چندین بار میان صحبت های پولادگر آمد، گفت: شاید من از بخش خصوصی پول می گیرم؛ اینها (خطاب به اعضای مجمع) قاضی اند.

پولادگر گفت: هر چه احترام می گذاریم و گوش می کنیم ایشان جدل می نماید. متلک گفتن و نیش و کنایه زدن روش آقای دبیر است. یک ساعت شما حرف زدی؛ الان گوش کن برادر. دبیر متخصص جدل است. من بلد نیستم.

دبیر هم ادامه داد: پولادگر طلبه بوده و تیکه می اندازد اما من ملازاده نیستم که پولادگر گفت: ملاحظه کنید همواره تیکه می اندازد و جدل می نماید.

رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد: ارتباط شما با فدراسیون های دیگر خوب است و پول کشتی را تقسیم می کنید. پولادگر نیز گفت: کار من ارتباط با فدراسیون های دیگر است. وقتی آشپزخانه ای می سازید که مدعی هستی حتی می توانی غذای بیرون را هم بدهی این سلیقه شماست. آن روز جدل رخ داد و آقای دبیر همه را پشت تلفن کشاند.

دبیر خطاب به معاون وزیر ورزش گفت: واقعیت را بگو؛ همه گفتند کار شما تخلف است. طوری می گویی انگار کار من تخلف است. شما در ظاهر آدم متدینی هستی و راست را بگو.

پولادگر شرح داد: حالا در ظاهر متدین شده ام. اینکه این بودجه جداست را نمی دانم. بودجه ای که پارسال برنامه بودجه گفت 370 میلیارد تومان بود. دبیر گفت: قشنگ بگو برای قهرمانی.

پولادگر گفت: ایشان اجازه صحبت به من نمی دهد و واقعا متاسفم. هر کس آدابی دارد و من اینطور نمی توانم صحبت کنم. دبیر گفت: داری دروغ می گویی. راستش را بگو.

پولادگر گفت: من کی دروغ گفتم. عرض کردم 370 میلیارد تومان بودجه قهرمانی بوده که 85 درصد آن را به فدراسیون ها تخصیص دادیم که بیشتر از همه برای کشتی بوده است. این حرف زدن خیلی کم لطفی است. منِ پولادگر امروز نماینده دولت هستم. این کم لطفی است که درباره دولت اینطور صحبت گردد.کشتی مازاد بر بودجه خودش را دریافت نموده است.

دبیر اعلام کرد: شما پول دادید؟ چرا بودجه ما را صفر کردید و 70 میلیارد مجلس را پای خودتان می گذارید؟ اینکه بخش خصوصی به ما ماشین می دهد شما ناراحت شده اید؟ آقای پولادگر! 131 میلیارد پارسال بودجه مان بوده اما سال جاری آن را صفر کردید. این را شرح بدهید. با کلمات بازی نکن؛ من بچه پایین شهرم و رک حرف می زنم. چرا بودجه من را به فدراسیون های دیگر می دهی؟

پولادگر گفت: 4 و نیم میلیارد از اول سال دریافت نموده و بیشتر از همه پول گرفته اید.

دبیر گفت: شما از 70 میلیارد 4 و نیم میلیارد دادید منت هم می گذارید؟ دست شما بود این را هم نمی دادید. چرا می گویی بودجه من را صفر کردی. این را بگو و با تبصره 14 که یاری مجلس است کاری نداشته باش. این پول مازاد بر بودجه وزارت ورزش است. سیصد و خرده ای میلیارد مجلس مازاد بر بودجه وزارت ورزش به ورزش اختصاص داده چرا شما بودجه من را صفر کردید؟ شما با کشتی شخصی برخورد می کنی.شما یک سوم بودجه کشتی را می دهید چرا همان را صفر می کنید؟ رشته ای که همواره کار را جمع نموده است. اصلا شما فکر کن بودجه تبصره 14 نبوده است. شما فقط همین را شرح بده.

پولادگر گفت: پارسال 370 میلیارد بودجه ما بود که آنچه محقق شد 277 میلیارد تومان بود و کشتی صد در صد خود را گرفت و علاوه بر آن از کمیته و وزارت دریافتی داشته است. سال جاری بودجه ای که به کل فدراسیون ها داده اند 277 میلیارد تومان است و ما همان 85 درصد پارسال هم نمی توانیم به فدراسیون ها بدهیم. سال جاری مجلس 330 میلیارد به فدراسیون ها اختصاص داد.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: فدراسیون های دیگر هم مشکل و اعزام دارند و از مخاطبان زیادی برخوردار هستند. مثلا تیراندازی که طلای المپیک را گرفته اصلا در میان فدراسیون هایی که مجلس پول داده نیست. من می توانم آن را نادیده بگیرم؟ فدراسیون هایی داریم که چند ماه است حتی حقوق پرسنل خود را نداده اند و ما باید به اینها یاری کنیم. اینکه ما 70 میلیارد تعهد می دهیم به شما بدهیم که اتفاقا خوب است. بعضی فدراسیون ها تا 45 درصد افزایش و بعضی دیگر تا 25 درصد رشد داشته اند و بالاترین رقم برای کشتی بوده است.

دبیر گفت: ایشان طوری صحبت می نماید که انگار مجلس سر ورزش را بریده است. مجلس اگر بودجه را زیاد ننموده به جای آن 330 میلیارد تومان از تبصره 14 به 23 رشته قهرمانی یاری نموده است.

پولادگر گفت: تیر و کمان ما هم 12 میلیارد بودجه از گرفته اما یک ریال دیگر به آن ندادیم. تکواندو هم همینطور.

دبیر گفت: آقای پولادگر به گونه ای صحبت می نماید که فدراسیون های دیگر موضع بگیرند. او 21 سال با کشتی زاویه داشته است. کدام هیئت استانی مثل کشتی اعزام دارد؟ برادر من! تیراندازی و تکواندو روی سر من و مخلصشان هم هستم. من می گویم خرج کشتی بالاست. مثل تو نیستم بگویم ماساژور اعزام نگردد. بر اساس هر شاخصی که تعریف کنید چه اعزام، چه مدال آوری حق کشتی را بدهید. چرا مدال های المپیک را از اول آنالیز نمی کنید؟ من آتش به اختیارم و برای حق کشتی محکم می ایستم. من را بردارید و به من لطف می کنید اگر این کار را انجام دهید. من استعفا نمی دهم چرا که استعفا کار افراد ضعیف است.

پولادگر گفت: این حرف ها سفسطه کردن است که دبیر پاسخ داد: شما سفسطه کردی و معاون وزیر شدی.

پولادگر گفت: شما هر توهینی دلت می خواهد می کنی. دبیر در جواب گفت: شما با وزیر هماهنگ کردی که بودجه من را صفر کردی یا خودت گفتی؟ من به آقای وزیر هم گفتم. چه چیزی را ضرب و تقسیم کردی که به بودجه 70 برای کشتی رسیدی؟

دبیر سپس با فریاد به پولادگر گفت: شما هیچ درکی از ورزش قهرمانی نداری. در این هنگام پولادگر گفت: شما مدام توهین می کنی و در این هنگام اقدام به ترک جلسه کرد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: دوستان! هیچ کس بلند نگردد.چون او رفت من خودم ادامه می دهم که البته دقایقی پس از آن مجمع به اتمام رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1405

به "درگیری در مجمع فدراسیون کشتی؛ پولادگر جلسه را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری در مجمع فدراسیون کشتی؛ پولادگر جلسه را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید