درخواست عربستان سعودی برای برقراری پرواز مستقیم با ایران

به گزارش خیمه نیوز، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری 3 پرواز در هفته (خارج از پروازهای حج) به وسیله سازمان هواپیمایی کشوری دریافت شد.

درخواست عربستان سعودی برای برقراری پرواز مستقیم با ایران

به گزارش خبرنگاران، مهرداد بذرپاش با اشاره به ازسرگیری روابط دیپلماتیک بر مبنای دیپلماسی منطقه ای و بر اساس اصل حسن همجواری، گفت: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری 3 پرواز در هفته از ایران خارج از پروازهای حج دریافت شد.

وی اضافه کرد: پیش از این دو کشور در زمینه اجرای موافقت نامه عمومی همکاری های مالی، بازرگانی، سرمایه گذاری، فنی، علمی و... اراده قاطع خود را برای به کارگیری تمامی کوشش ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی اعلام نموده اند و بر این اساس برای توسعه همکاری ها، برقراری پروازهای ایران و عربستان علاوه بر پروازهای حج مدنظر قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم تقویت دیپلماسی منطقه ای گفت: سازمان هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی بر اساس وظایف ذاتی خود، تمام مساعی خود را برای برقراری پروازها میان ایران و عربستان به کار خواهد بست.

بذرپاش یادآوری کرد: بعلاوه از ماه ها قبل برای انجام مطلوب پروازهای حجاج کلیه هماهنگی با هواپیمایی کشوری عربستان اجرا شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1544

به "درخواست عربستان سعودی برای برقراری پرواز مستقیم با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عربستان سعودی برای برقراری پرواز مستقیم با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید