خریداری 765تن زعفران از کشاورزان خراسان شمالی، بخشی از مطالبات زعفران کاران استان پرداخت شد

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر کل تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: در سال جاری 765 تن زعفران در استان از کشاورزان خریداری شد.

خریداری 765تن زعفران از کشاورزان خراسان شمالی، بخشی از مطالبات زعفران کاران استان پرداخت شد

رمضانی در گفت و گو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه اگر در سال جاری دولت برای خرید زعفران وارد عرصه نمی شد، زعفران کاران با مسائل زیادی روبرو می شدند، اظهارکرد: تا به امروز برای خرید 290 کیلوگرم زعفران در استان مطالبات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: پرداخت برای خرید 505 کیلوگرم زعفران نیز باقی مانده که در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

رمضانی با تصریح بر اینکه خرید حمایتی زعفران برای خراسان شمالی فرصت بسیار مناسبی را ایجاد کرد، ادامه داد: بهترین مزیت این بود که آزمایشگاه لازم برای بررسی و کیفیت زعفران در استان راه اندازی می شود که هم اکنون در مرحله تجهیزسازی است.

وی اظهارکرد: از سوی دیگر امر آموزش نیز به هنگام برداشت در سال های آینده انجام خواهد شد تا زعفران با بهترین کیفیت برداشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری دولت زعفران را از کشاورزان با چهار قیمت خریداری کرد، شرح داد: بخش عمده ای از زعفران این استان با بالاترین نرخ که 10 میلیون و 500 هزار تومان بود، خریداری شد.

وی گفت: البته مقداری کمی از زعفران ها نیز برگشت خورد که قسمتی به علت آن بود که کشاورز رقم اعلام شده را قبول نداشته و یک بخشی نیز از استانداردهای لازم برخوردار نبود.

مدیر کل تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: یک هزار و 30 کیلوگرم زعفران برای خرید حمایتی تحویل این اداره کل داده شده بود که مقدار 276 کیلوگرم برگشت خورد و 765 تن نیز خرید انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 112

به "خریداری 765تن زعفران از کشاورزان خراسان شمالی، بخشی از مطالبات زعفران کاران استان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریداری 765تن زعفران از کشاورزان خراسان شمالی، بخشی از مطالبات زعفران کاران استان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید