خبرنگاران 18 میلیون مترمکعب آب به چهار تالاب&zwnj نقده وارد شد

به گزارش خیمه نیوز، ارومیه- خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: حجم آب ورودی و موجود در تالاب های حسنلو، درگه سنگی، سلدوز و درناگلی حدود 18 میلیون مترمکعب است که رقمی مناسب به شمار می رود.

خبرنگاران 18 میلیون مترمکعب آب به چهار تالاب&zwnj نقده وارد شد

اکبر محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در حال حاضر، چهار میلیون مترمکعب در تالاب حسنلو، هشت میلیون مترمکعب در تالاب سلدوز و درناگلی و 6 میلیون مترمکعب در تالاب درگه سنگی موجود است.

وی گفت: تلاب طالاقان از دیگر تالاب های منطقه بوده که بنا داریم این تالاب را نیز تا اسفندماه آبگیری کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده ادامه داد: ظرفیت آب تالاب های نقده به دلیل بارش های طولانی مدت بیش از 30 درصد افزایش یافته و این امر تاثیر زیادی در اکوسیستم طبیعت منطقه داشته است.

وی اعلام کرد: یکی از ویژگی های اصلی تالاب هاب این شهرستان، سیل بند بودن آنهاست و در مواقعی که سیل اتفاق می افتد، تالاب ها به دلیل ارتفاع کم از وقوع سیل تاحدودی جلوگیری نموده و آب را در خود ذخیره می نمایند.

وی در مورد مزایای احیای تالاب ها اضافه نمود: افزایش تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان بومی و مهاجر در این تالاب ها از مهم ترین مزایای تالاب های احیا شده است.

محمدیان تاکید نمود: هر چقدر آب در این محیط ها بیشتر باشد مهاجرت و تخم گذاری پرندگان افزایش پیدا می نماید و این امر باعث افزایش جذب توریست و محقق به این مناطق می گردد.

به گزارش خبرنگاران، نقده با بیش از 17 تالاب فصلی، نیم فصلی و دائمی پناهگاه مناسبی برای حیوانات وحشی محسوب می گردد؛ از میان این تعداد پنج تالاب در قالب سه سایت در کنوانسیون رامسر به عنوان زیستگاه دنیای شناخته می گردد.

تالاب های بین المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همیشه به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در دنیا به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 686

به "خبرنگاران 18 میلیون مترمکعب آب به چهار تالاب&zwnj نقده وارد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 18 میلیون مترمکعب آب به چهار تالاب&zwnj نقده وارد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید