با تور مجازی به دریاچه کرونوتسکی در روسیه سفر کنید

به گزارش خیمه نیوز، دریاچه کرونوتسکی، از نمادهای گردشگری روسیه به شمار می آید و منظره ها و حیات وحش بی نظیری را در دل خود جای داده است. با تور مجازی به این منطقه سفر کنید.

با تور مجازی به دریاچه کرونوتسکی در روسیه سفر کنید

منطقه حفاظت شده کامچاتکا در روسیه، بهشتی از پدیده های طبیعی مختلف است. آتشفشان ها، یخچال های طبیعی، دریاچه های زمردین، کوهسارهای دل انگیز، جنگل های سیاه کاج، توندرا و سواحل بی نظیر اقیانوس آرام را می توان در این منطقه مشاهده کرد. پیش تر و در قالب تورهای مجازی مختلف، بعضی جاذبه های بی نظیر کامچاتکا را از دریچه دوربین به تصویر کشیده ایم. اکنون با ما همراه شوید تا به اتفاق هم و از دریچه تور مجازی، به دریاچه کرونوتسکی (kronotskoye) در این منطقه سفر کنیم.

کرونوتسکی 246 کیلومتر مربع مساحت و حدود 136 متر عمق دارد. این دریاچه 12,000 سال پیش، بر اثر فعالیت آتشفشان های کرونوتسکی و کراشنینیکوف در کامچاتکا پدید آمد؛ به طوری که جریان های گدازه ای، سدی طبیعی بر رودخانه باستانی پالئوکرونوتسکیا ایجاد کردند و این دریاچه را پدید آوردند. حدود 30 رودخانه از این دریاچه سرچشمه می گیرند که اصلی ترین آن ها کرونوتسکیا نام دارد. این رودخانه از کوه پایه های آتشفشان کرونوتسکی گذر می نماید و در نهایت، به اقیانوس آرام می ریزد. ساحل این رودخانه را جنگل های انبوهی در بر گرفته اند که زیستگاه جانورانی چون خرس ، مینک، سمور آبی، سیاه گوش و قاقم است.

سرچشمه رودخانه، قلمرو عقاب دریایی استلر، بزرگترین پرنده شکارچی دنیا است که بومی شرق روسیه شناخته می گردد. رودخانه کرونوتسکیا همچین محل تخم ریزی انواع ماهی ها و قزل آلاهای کم یاب نیز است. در خور یا تالاب رودخانه، هزاران مرغ دریایی زندگی می نمایند و پستانداران آبزی فراوانی نیز دیده می شوند. در سواحل این خور، فک های خالدار در حال استراحتند و کمی دورتر، به عنوان محل لانه سازی آبچلیک ها، اردک ها و پرستوی دریایی مشهور است. گیلان شاه، یکی از نادرترین پرندگان دنیا که در معرض انقراض قرار گرفته است نیز در این منطقه مشاهده می گردد.

آتشفشان کرونوتسکی با 3528 متر، یکی از زیباترین ها در دنیا است. گردشگران معمولا این کوع را با آتشفشان فوجی مقایسه می نمایند . در آب وهوای مساعد، انعکاس آتشفشان کرونوتسکی در دریاچه، چشم انداز ای رویایی پدید می آورد.

منطقه آئردروم در حاشیه کرونوتسکیا، نقطه شروع پیاده روی یا قایق رانی به سمت دریاچه یا سواحل اقیانوس آرام است. در راستا گشت وگذار، می توان گوزن شمالی را مشاهده کرد که نماد منطقه کرونوتسکی محسوب می گردد. تعداد این گوزن ها که فقط در این منطقه یافت می شوند و بزرگترین نوع گوزن در اروپا به حساب می آیند، تنها به 500 راس می رسد و به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند.

در قسمت ابتدایی این مطلب، پنجره ای تعبیه شده است که با استفاده از آن می توانید به کامچاتکا و اطراف دریاچه کرونوتسکی سفر کنید و در طبیعت بی بدیل آن غرق شوید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1311

به "با تور مجازی به دریاچه کرونوتسکی در روسیه سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به دریاچه کرونوتسکی در روسیه سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید