خبرنگاران تغییر امتیاز گزینشی های وزنه برداری، مرادی و رستمی از توکیو دور شدند

به گزارش خیمه نیوز، تهران- خبرنگاران- فدراسیون بین المللی وزنه برداری اصلاحات صورت گرفته در زمینه گزینشی های المپیک این رشته را منتشر کرد.

خبرنگاران تغییر امتیاز گزینشی های وزنه برداری، مرادی و رستمی از توکیو دور شدند

به گزارش خبرنگاران، براساس اخبار منتشر شده در سایت فدراسیون بین المللی وزنه برداری، شیوه احتساب امتیاز گزینشی های المپیک این رشته دچار تغییرات محسوسی شده و شرط اصلی حضور در 6 گزینشی برداشته شد و چهار گزینشی جایگزین آن می گردد. براساس این گزارش ورزشکارانی که در 2 دوره شش ماه پیروز به کسب امتیاز از گزینشی های المپیک شدند احتیاج به حضور در گزینشی سوم ندارند.

البته در این گزارش قید شده که شرکت در گزینشی دوره سوم به تشخیص ورزشکار و مسوولان فدراسیون هر کشور بستگی دارد.

با این شرایط کار برای مدعیان دسته 96 کیلوگرم ایران سخت خواهد شد زیرا براساس اصلاحات این دوره اکنون سهراب مرادی در رده 25 دسته 96 قرار گرفته است و کیانوش رستمی نیز به رتبه 32 رفته است.

از نکات جالب جدول امتیازی دسته 96 آن است که علی میری اکنون در صندلی 12 قرار گرفته و با حذف بعضی از شرکت نمایندگان رسما می تواند المپیکی گردد.

هر چند که شرایط دسته 96 برای ایران پیچیده است اما در دسته به اضافه 109 کیلوگرم علی داودی سهمیه خود را قطعی و در دسته 109 کیلوگرم با فرمول جدید هاشمی احتیاجی به حضور در مسابقات کلمبیا ندارد. او اکنون در جمع هشت ورزشکار برتر این دسته است.

کلاف سردرگم دسته 96 وزنه برداری ایران در حالی به گره کور تبدیل شده که فدراسیون در آخرین کوشش خود به دنبال احیای امتیاز کیانوش رستمی است. همچنین قرار است که سهراب مرادی و کیانوش رستمی به مسابقات گزینشی المپیک در کلمبیا اعزام شوند تا بتوانند امتیاز لازم را برای حضور در توکیو کسب نمایند.

کیانوش رستمی به خاطر اوت کردن های متوالی و سهراب مرادی به خاطر مصدومیت امتیازات مهمی را از دست دادند که جبران آن برای آنان راحت نیست. آنان در مسابقات قهرمانی 2021 آسیا که در تاشکند برگزار گردید هم نتوانستند امتیاز لازم را کسب نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 945

به "خبرنگاران تغییر امتیاز گزینشی های وزنه برداری، مرادی و رستمی از توکیو دور شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تغییر امتیاز گزینشی های وزنه برداری، مرادی و رستمی از توکیو دور شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید