خبرنگاران تسهیلات مورد نیاز 35 واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

به گزارش خیمه نیوز، شهرکرد- خبرنگاران- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از طرح های تولیدی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز تسهیلات مورد نیاز 35 واحد صنعتی این استان تامین و پرداخت شد.

خبرنگاران تسهیلات مورد نیاز 35 واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

محمدکاظم منزوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران تاکید کرد: برای این تعداد واحد تولیدی صنعتی یک هزار و 292 میلیارد و 450 میلیون ریال تسهیلات در قالب سرمایه ثابت و در گردش از محل رونق، بازسازی و نوسازی و بند الف تبصره 18 پرداخت شد که زمینه اشتغال مستقیم 2 هزار و 321 نفر را فراهم آورده است.

وی افزود: این در حالی است که در سال گذشته 156 واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری برای دریافت یک هزار و 682 میلیارد و 820 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به بانک های عامل استان معرفی شدند.

منزوی شرح داد: از مجموع طرح های معرفی شده صنعتی چهارمحال و بختیاری به بانک های عامل در سال گذشته تنها 80 طرح پیروز به دریافت 831 میلیارد و 625 میلیون ریال تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش شدند.

وی با نارضایتی از شرایط پرداخت تسهیلات در بانک های چهارمحال و بختیاری و اختصاص تسهیلات موجود به مشتریان طرف حساب خود در استان، یادآور شد: در سال جهش تولید هنوز پیروز به راضی کردن بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات به طرح های جدید نشده ایم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: بانک ها با پرداخت تسهیلات به مشتریان خود، به بهانه رعایت نسبت منابع و مصارف، برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان دیگر ریسک نمی کنند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز اگر تسهیلات دیگری از سوی بانک های عامل چهارمحال و بختیاری به واحدهای تولیدی پرداخت شده است، از طریق سامانه سازمان صنعت، معدن و تجارت نبوده و فقط مختص مشتری های خود بوده است.

منزوی تاکید کرد: در سال جاری تعداد زیادی واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شدند اما چون مشتری بانک مربوطه نبوده اند، نتوانستند تسهیلات را دریافت کنند.

وی افزود: این در حالی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می کند اما بازهم در پرداخت تسهیلات با مشکل روبرو هستیم.

منزوی شرح داد: این موضوع نشان می دهد بانک های عامل رغبتی برای پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت ندارند و تسهیلات مربوط به سرمایه در گردش را هم فقط به مشتریان خود می پردازند.

به گزارش خبرنگاران، هم اکنون بیش از 950 واحد تولیدی صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 704

به "خبرنگاران تسهیلات مورد نیاز 35 واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تسهیلات مورد نیاز 35 واحد صنعتی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید