خبرنگاران تداوم فرآیند آموزش دانش آموزان لرستانی

به گزارش خیمه نیوز، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: اگرچه مدارس به ظاهر تعطیل است اما فرآیند آموزشی و پرورشی دانش آموزان استان ادامه دارد.

خبرنگاران تداوم فرآیند آموزش دانش آموزان لرستانی

علیرضا نخعی رو یکشنبه به رسانه ها اظهار داشت: مسائل باعث استفاده انسان از قوه تعقل و تفکر می گردد و اکنون با وجود بیماری کرونا و عدم حضور فیزیکی دانش آموزان و همکاران در مدارس، فرایند آموزشی و پرورشی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با مدیریت خوب در مدارس، به وسیله شبکه های مجازی تدریس همچنان ادامه دارد و تا به امروز بخش اعظم کتب درسی تا این زمان تدریس شده است.

وی گفت: پس از اعلام مسئولان برای عدم حضور دانش آموزان و همکاران در مدارس اقدامات برنامه محوری اجرا شده که این اقدامات دارای اثرات مطلوب و تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان مطرح نمود: مدیران مدارس با فراهم کردن شرایط مطلوب برای فرهنگیان زمینه ادامه فرایند یاددهی و یادگیری را فراهم نموده اند.

نخعی با اشاره به عدم پوشش دهی اینترنت در بعضی مناطق گفت: در مکان هایی که فضای مجازی جوابگو نبوده است با جدیت و کوشش همکاران درس نامه تهیه شده و در این مناطق در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر حق دانش آموزان برای بهره مندی از شبکه اجتماعی گفت: البته حضور معلم و محصل در کلاس درس اثرات مطلوب فراوانی دارد ولی با برنامه ریزی های خوب وزارت آموزش و پرورش و با بهره گیری از همه ظرفیت های ارتباط گیری، شبکه اجتماعی دانش آموزان به نام شبکه شاد ایجاد شده، این شبکه به نوعی بازگشایی مدارس در فضای مجازی را انجام می دهد.

نخعی اضافه کرد: شبکه شاد از کارهای پراکنده جلوگیری می نماید و در ساعات مشخص دانش آموزان در کلاس ها با برنامه درسی مشخص حضور خواهند یافت و فرآیند یاددهی و یادگیری انجام خواهد شد.

وی گفت: در این شبکه حتی امکان حضور و غیاب دانش آموزان و پیگیری فرآیندهای آموزش وجود دارد یعنی مطابق برنامه درسی برای دانش آموزان، دروس تدریس می گردد و در بستر این شبکه نظارت موثرتری انجام خواهد گرفت.

نخعی گفت : امروزه هر چند ظاهر مدارس تعطیل است اما همکاران با جدیت پیگیر شرایط تحصیلی دانش آموزان هستند در سیستم آموزش و پرورش از نوآموزان پیش دبستانی تا پایه دوازدهم حضور دارند که با هماهنگی اولیا و کوشش همکاران زمینه ادامه فرآیند تدریس در بستر این شبکه فراهم خواهد شد.

وی توضیح داد : همان گونه که قبلا اولیا برای دانش آموزان برنامه ریزی نموده تا به موقع از خواب بیدار شوند و به مدرسه بروند در بستر شبکه اجتماعی نیز والدین دانش آموزان را آماده می نمایند تا در ساعات مشخص طبق برنامه درسی درکلاس حاضر شوند و از حضور معلمان بهره مند شوند.

اکنون 352 هزار دانش آموز در لرستان تحصیل می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 248

به "خبرنگاران تداوم فرآیند آموزش دانش آموزان لرستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم فرآیند آموزش دانش آموزان لرستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید