توجیه سیاسی کمکی به برطرف نگرانی های اشاعه هسته ای نمی کند

به گزارش خیمه نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: سکوت، مخفی کاری یا توجیه سیاسی بعضی کشورها، کمکی به برطرف نگرانی ها درباره ریسک اشاعه هسته ای نمی کند.

توجیه سیاسی کمکی به برطرف نگرانی های اشاعه هسته ای نمی کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی مبنی بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه قرار گرفتن همکاری سه جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به AUKUS در دستورکار اخیر نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توضیح داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان نهادی تخصصی وظیفه یاری به بهره مندی اعضا از انرژی صلح آمیز هسته ای و جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته ای را دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود:حق همه کشور های عضو ان پی تی است که از انرژی صلح آمیز هسته ای بهره برداری کنند.

خطیب زاده تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اعمال استاندارد های دوگانه در برخورد با اعضای معاهده عدم اشاعه از سوی غرب بویژه آمریکا و انگلیس تاکید کرده و سابقه منفی استرالیا در زمینه عدم اشاعه در گذشته را مورد توجه قرار می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: پیمان AUKUS به صورت بالقوه می تواند ریسک اشاعه هسته ای را افزایش دهد. در این خصوص، سکوت، مخفی کاری یا توجیه سیاسی بعضی کشورها، یاریی به برطرف نگرانی ها نمی کند و ایران ضمن دعوت همگان به مقابله با خطرات اشاعه هسته ای و تهدید صلح، از این کشور ها می خواهد تا به تعهدات خود ذیل معاهده ان پی تی پایبند باشند.

خطیب زاده پیشنهاد مطرح شده برای رسیدگی به ریسک های اشاعه ای ناشی از AUKUS در آژانس را مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1399

به "توجیه سیاسی کمکی به برطرف نگرانی های اشاعه هسته ای نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجیه سیاسی کمکی به برطرف نگرانی های اشاعه هسته ای نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید