کوشش هند برای تضعیف زبان اردو در کشمیر و از بین بردن پایه های تمدن اسلامی

به گزارش خیمه نیوز، گروه های فعال کشمیری به خصوص اتحادیه مشترک کارگران این منطقه تصویب زبان های هندی و کشمیری به عنوان زبان رسمی منطقه را تلاشی برای از بین برد اردو دانستند.

کوشش هند برای تضعیف زبان اردو در کشمیر و از بین بردن پایه های تمدن اسلامی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از کشمیر مدیا سرویس؛ دولت هند که از 13 ماه قبل با لغو خود مختاری کشمیر در کوشش برای الحاق این منطقه به خاک خود است این بار زبان هندی انگلیسی و کشمیری را زبان رسمی این منطقه قرار داد.

این اقدام هند با واکنش نخبگان سیاسی و علمی کشمیر روبرو شده و آنها معتقدند هند با این کار می خواهد زبان اردو که در شبه قاره به عنوان زبان اسلامی شناخته می گردد را از بین ببرد.

اعجاز احمد رئیس اتحادیه مشترک کارگران دراین خصوص گفت: اگر چه تمام زبان ها به خصوص زبان کشمیری برای ما اهمیت ویژه ای دارند ولی همه می دانند که پس از خروج استعمار انگلیس از شبه قاره زبان اردو به عنوان زبان رسمی مسلمانان شناخته می گردد و دولت هند در کوشش است تا از اهمیت این زبان کم کند.

وی اضافه نمود: تکلم به زبان اردو نماد همبستگی مسلمانان شبه قاره است و ما نمی پذیریم که سیاست های ضد اسلامی دولت هند از اهمیت آن کم کند.

اعجاز احمد اضافه نمود: کم کردن اهمیت زبان اردو در اصل کوششی برای از بین بردن پایه های تمدن اسلامی در منطقه کشمیر است.

لازم به ذکر است سازمان ملل از هند و پاکستان خواسته شرایط کشمیر را با برگزاری یک همه پرسی روشن نمایند ولی هند با برگزاری همه پرسی مخالفت نموده و با اسکان دادن غیر کشمیری ها در کشمیر عملا تفاهم نامه های قبلی را زیر پا گذاشته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 468

به "کوشش هند برای تضعیف زبان اردو در کشمیر و از بین بردن پایه های تمدن اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش هند برای تضعیف زبان اردو در کشمیر و از بین بردن پایه های تمدن اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید