تعلیق نشست مجلس لیبی برای رای اعتماد به دولت دیبیه

به گزارش خیمه نیوز، نشست مجلس لیبی برای انجام مشورت بیشتر نمایندگان درباره رای اعتماد به اعضای هیئت دولت موقت وحدت ملی این کشور به حالت تعلیق درآمد.

تعلیق نشست مجلس لیبی برای رای اعتماد به دولت دیبیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط لیبیا، سخنگوی رسمی مجلس لیبی گفت: کنندگان مجلس برای انجام مشورت بیشتر درباره رای اعتماد دادن به دولت موقت وحدت ملی لیبی نشست خود را به حالت تعلیق درآوردند.

عبدالله بلیحق درباره زمان برگزاری نشست بعدی کنندگان مجلس لیبی برای رای اعتماد دادن به دولت وحدت ملی این کشور سخنی نگفت.

مجلس لیبی تا 21 مارس (دوم فروردین 1400) فرصت دارد به دولت عبدالحمید دیبیه رای اعتماد بدهد.

چنانچه دولت آینده لیبی نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد، این موضوع به نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی ارجاع می شود تا اعضای این نشست در این زمینه تصمیم گیری کنند.

بر اساس توافقات اجرا شده، اعضای نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی می توانند بار دیگر عبدالحمید دیبیه را مامور تشکیل دولت کنند یا شخص دیگری را به سمت نخست وزیری لیبی برگزیند.

به نوشته الوسط لیبیا، دومین دور نشست کنندگان مجلس لیبی دیروز با حضور عبدالحمید دیبیه در شهر سرت (مرکز لیبی) برگزار شد و نخست وزیر دولت آینده به برخی سوالات کنندگان درباره انتخاب اعضای هیئت دولت پاسخ داد.

به گفته دیبیه، سکانداری وزارت دفاع دولت موقت وحدت ملی به شدت مورد اختلاف بود و هریک از جریان های لیبیایی می خواهند عهده دار این سمت باشند.

وی در نشست دیروز کنندگان مجلس با اشاره به مخالفت شورای ریاستی با نامزد پست سکانداری وزارت خارجه گفت: ظرف یک ساعت می توان با شورای ریاستی درباره وزیر خارجه دولت وحدت ملی به توافق رسید.

دیبیه معتقد است، در فرایند رای اعتماد دادن به کابینه اش، نقش آفرینی بازیگران بیگانه بی تاثیر نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 836

به "تعلیق نشست مجلس لیبی برای رای اعتماد به دولت دیبیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق نشست مجلس لیبی برای رای اعتماد به دولت دیبیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید