ارائه درگاه پرداخت الکترونیک سداد روی سامانه ایران نوآفرین

به گزارش خیمه نیوز، به منظور حمایت و تسهیل فرآیندهای کسب و کارهای نوپا و ارائه خدمت درگاه پرداخت الکترونیک سداد به عنوان یکی از خدمات سامانه ایران نوآفرین، تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت پرداخت الکترونیک سداد و سازمان فناوری اطلاعات ایران به امضا رسید.

ارائه درگاه پرداخت الکترونیک سداد روی سامانه ایران نوآفرین

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بر اساس این تفاهم نامه میان محمد مهدی صادق، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد و امیر ناظمی معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات به امضا رسید، درگاه پرداخت سداد به عنوان اولین پی اس پی (شرکت پرداخت الکترونیک) بر روی پلتفرم ایران نوآفرین نهاده شد.

در جریان امضای این تفاهم نامه، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به اتفاق هیئت همراه خود، ضمن بازدید از بخش های مختلف شرکت پرداخت الکترونیک سداد با فعالیت های این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و مرکز تماس آشنا شد.

ناظمی در این بازدید با بیان اینکه کسب و کارهای نوپا می توانند با ثبت نام در سامانه نوآفرین برای کسب و کار خود از درگاه پرداخت الکترونیکی سداد استفاده نمایند، گفت: زمانی که به سمت اقتصاد پلتفرمی حرکت می کنیم، بعضی مفاهیم اقتصادی هم تغییر می نماید و باعث تسهیل ورود بازیگران جدیدی می گردد. در این نوع اقتصاد دیگر نگاه عرضه و تقاضایی وجود ندارد و نگاه مشوق محور به جای نگاه مجوز محور ایجاد می گردد.

وی با تاکید بر اینکه در این نوع اقتصاد دارایی های اصلی، مشتریان هستند، گفت: شرکت هایی مانند سداد که با بانک ها همکاری می نمایند یکی از بازیگران جدید در اقتصاد پلتفرمی هستند که اهمیت این شرکت ها در اقتصاد پلتفرمی بسیار زیاد می گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: ما سعی کردیم بازیگران جدید را از بین بازیگران موجود انتخاب کنیم، برای مثال سداد در نگاه سنتی، تسهیل نماینده فعالیت بانک بوده اما در نگاه جدید می تواند پلتفرمی باشد که بانک، صرفا بخش اقتصادی این پلتفرم ایجاد شده را تشکیل دهد.

در این جلسه، مدیر عامل پرداخت الکترونیک سداد ضمن معرفی فعالیت ها و خدمات این شرکت با اشاره به اینکه سداد در حوزه استارت آپ ها، تفاهم نامه های متعددی با هلدینگ ها و مجموعه های سرمایه گذاری داشته است، گفت: همکاری با مرکز توسعه تجارت الکترونیک از جمله مواردی است که شباهت زیادی به موضوع همکاری ما بر روی پلتفرم نو آفرین و حمایت از کسب و کارهای نوپا دارد، زیرا در این همکاری تمامی کسب و کارهایی که برای دریافت ای نماد اقدام می نمایند، پس از دریافت ای نماد این امکان را دارند که بدون ارائه مدارک اضافه، درخواست درگاه پرداخت خود را به سداد ارائه دهند و از خدمات درگاه پرداخت شرکت استفاده نمایند.

صادق در ادامه، موضوع کیف پول اپلیکیشن پرداخت ایوا یا همان کیوپی را یکی از موضوعات مورد توجه سداد دانست و گفت: سعی داریم با توسعه کیف پول الکترونیک سداد، مسائل کسب و کارهای آنلاین و پرداخت های خرد را حل کنیم که با توجه به اجرای پروژه رمز دوم پویا و سخت تر شدن تراکنش ها، کیف پول می تواند جایگزین مناسبی برای تسهیل پرداخت های خرد باشد. در این زمینه بازارهای مربوط به خدمات عمومی و خدمات شهری همچون پرداخت های پارکینگ ها وتسهیل تراکنش های مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی ، مراکز خرید، مراکز تفریحی از اهداف اصلی پرداخت الکترونیک سداد است.

سعید روشنی، مشاور سیاست گذاری سازمان فناوری اطلاعات و مجری پروژه نوآفرین نیز با اشاره به سهولت اخذ درگاه پرداخت الکترونیکی روی پلتفرم ایران نوآفرین، گفت: بعد از ثبت درخواست در مورد اخذ درگاه پرداخت الکترونیکی روی این پلتفرم، ابتدا شرایط نماد اعتماد الکترونیک شرکت ها آنالیز می گردد که در صورت داشتن ای نماد، درخواست را به شرکت پرداخت الکترونیک سداد ارسال می کنیم، سپس کد رهگیری برای شرکت ها ارسال می گردد و این کد مستقیما از سامانه سداد به طور کامل قابل پیگیری خواهد بود. در نهایت بعد از سپری کردن این مراحل، برای شرکت ها مجوز درگاه پرداخت الکترونیک صادر می گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 120

به "ارائه درگاه پرداخت الکترونیک سداد روی سامانه ایران نوآفرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه درگاه پرداخت الکترونیک سداد روی سامانه ایران نوآفرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید