تأمین ماهانه 10 میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا از شهریور

به گزارش خیمه نیوز، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه از شهریور ماه، ماهانه حدود 10 میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا تحویل وزارت بهداشت می گردد، گفت: کل جمعیت گروه هدف واکسیناسیون کرونا 60 میلیون نفر است.

تأمین ماهانه 10 میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا از شهریور

به گزارش خبرنگاران، آقای دکتر علیرضا رئیسی با بیان این که از دو هفته دیگر، واکسن کُوو ایران برکت به صورت هفتگی یک میلیون دُز واکسن به وزارت بهداشت تحویل می دهد، اضافه کرد: انتظار می رود در تیر ماه سه میلیون دُز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت داده گردد، از مرداد ماه بیش از 7 میلیون دوز در ماه از واکسن کوو ایران برکت به دست ما خواهد رسید.

تأمین 10 میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا از شهریور ماه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این که از شهریور ماه، ماهانه حدود 10 میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا تحویل وزارت بهداشت می گردد، اضافه کرد: از شهریور ماه، حدود یک میلیون دُز واکسن اسپوتنیک، یک میلیون دُز واکسن پاستور و هفت میلیون دوز واکسن برکت به دست ما خواهد رسید بعلاوه از واکسن های وارداتی هم ماهانه حداقل دو میلیون دُز واکسن به دست ما می رسد.

دکتر رئیسی کل جمعیت گروه هدف واکسیناسیون کرونا را 60 میلیون نفر اعلام و توضیح داد: از شهریور ماه تا انتها سال می توانیم تنها با واکسن های ایرانی کرونا، تمام گروه های هدف را علیه کرونا واکسینه کنیم؛ با توجه به فراوری داخلی واکسن کرونا مردم نگران واکسن نباشند.

وظیفه داریم واکسن رایگان به مردم تزریق کنیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه وظیفه دولت این است که واکسن رایگان به مردم تزریق گردد که این کار در حال اجرا است، گفت: در حال حاضر واکسن کرونا به کادر درمان، بیشتر افراد بالای 70 سال، بیماران دیالیزی، پیوندی و جانبازان بالای 50 درصد تزریق شده است و تا یک ماه آینده واکسن کرونا را به افراد بالای 60 سال تزریق می کنیم.

شروع واکسیناسیون گروه های پرخطر پس از انتها واکسیناسیون سالمندان

به گفته آقای رئیسی، با واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر مقدار مرگ و میر کاهش می یابد؛ پس از اتمام واکسیناسیون افراد سالمند، واکسیناسیون مشاغل پرخطر شروع می گردد که این گروه شامل معلمان، اساتید دانشگاه، رانندگان تاکسی، خلبان ها، زندان ها و پادگان ها و... است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1024

به "تأمین ماهانه 10 میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا از شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین ماهانه 10 میلیون دُز واکسن ایرانی کرونا از شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید