ببینید چینی ها چه بر سر سرانجام بندی فیلم باشگاه مشت زنی (مبارزه) Fight Club آورده اند!

به گزارش خیمه نیوز، اینکه دیالوگ ها، ارتباط برخی از کاراکترها با هم، برخی از صحنه ها و پوشش ها در جریان دوبله یا نمایش یک فیلم در پلتفرم های پخش جاری در برخی کشورها تغییر پیدا کنند، برای ما شاید چیز عجیب و غریبی نباشد. اما اینکه داستان و مفهوم یک فیلم مشهور تغییر داده شود، برای خودش جسارت خاصی می طلبد.

ببینید چینی ها چه بر سر سرانجام بندی فیلم باشگاه مشت زنی (مبارزه) Fight Club آورده اند!

به نقل از رسانه های مختلف به تازگی چنین بلایی بر سر فیلم باشگاه مشت زنی دیوید فینچر در کشور چین آورده شده، ظاهرا برای نظارت و اعمال تسلط خود را بر پیشگیری از انتشار هرگونه تفکر آنارشیستی و طغیانگر میان مردم این کشور!

نسخه ای از فیلم مشهور و پیروز باشگاه مشت زنی ساخته دیوید فینچر که بر اساس کتابی به همین نام نوشته چاک پالانیک تولید شده ، در اکران آنلاین در سامانهٔ نمایش آنلاین Tencent، سرانجام بندی متفاوتی پیدا کرده.

جالب این که همین سرانجام بندی، فیلم را به پیروزیت جهانی رسانده بود. در صحنه های سرانجامی نسخه اصلی باشگاه مشت زنی، شخصیت ادوارد نورتون (راوی فیلم)، همزاد خیالی اش تایلر داردن (برد پیت) را از میان برمی دارد و سپس به تماشای انفجار چندین ساختمان می ایستد که نشان می دهد نقشه شخصیت او برای نابودی تمدن مدرن در حال انجام است.

ولی در نسخه دستکاری شده، راوی گرچه داردن را می کشد اما به جای صحنه انفجار ساختمان ها، صفحه ای سیاه با این پیام را می بینیم: پلیس به سرعت کل نقشه را کشف و همه جنایتکاران را دستگیر کرد و با پیروزیت مانع از انفجار بمب شد. بعد ادگاه، تایلر به آسایشگاه فرستاد شد و درمان روانپزشکی دریافت کرد و در سال 2012 از بیمارستان مرخص شد.

این در حالی است که بسیاری از تماشاگران چینی، پیش از این نسخهٔ اصلی فیلم را با دانلود روتین و بی سانسور دیده بودند.

شوربختانه از آن جا که چین یکی از بزرگ ترین بازارهای مخاطب سینما را در جهان دار است، استودیوهای هالیوودی برای نمایش آثارشان در این کشور پرجمعیت، غالبا با ایجاد تغییرات به میل مقامات چینی در فیلم های خود موافقت می کنند.

نمونهٔ دیگر این اتفاق، مربوط به سال 2019 بود که صحنه های زیادی از فیلم راپسودی بوهمی (ساخته مشترک برایان سینگر و دکستر فلچر) دربارهی زندگی فردی مرکوری، خوانندهٔ مشهور جهانی، برای اکران در سینمای چین از آن حذف شده بود.

از زمان آغاز ریاست جمهوری شی جین پینگ مقامات چینی، فعالیت های گستردهایی برای پاکسازی جامعه از عناصر به زعم خودشان ناسالم مانند صحنه هایی از فیلم های سینمایی و تلویزیونی و بازی های ویدیویی انجام می دهند.

فیلم باشگاه مشت زنی سال هاست که در لیست 250 فیلم برتر IMDB قرار گرفته است.

̎راوی̎ فیلم (نورتن)، جوانی پریشان حال است که کارش را دوست ندارد و فکر می کند بهره ای از آن نمی برد و در عوض سعی می کند غم خود را با تهیه و تدارک یک آپارتمان ̎ایده آل̎ فراموش کند. او خوابش نمی برد و با جهانی پیرامون احساس غریبگی می کند؛ او چنان خود را در ارتباط با دیگران مستأصل می بیند که به محفل ̎خوددرمانی̎ آدم هائی با بیماری هایی مرگبار می رود تا شاید هم صحبت هایی پیدا کند. یک روز در یکی از سفرهای تجاری اش، با ̎تایلر دردن̎ (برد پیت)، فروشندهٔ صابون آشنا می شود. ̎تایلر̎ برای جهانی مادی اهمیت زیادی قائل نیست و معتقد است هرکس می تواند به واسطهٔ درد، بدبختی و بحران، خیلی چیزها یاد بگیرد…

منبع: روزنامه سازندگی + گاردین

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1330

به "ببینید چینی ها چه بر سر سرانجام بندی فیلم باشگاه مشت زنی (مبارزه) Fight Club آورده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید چینی ها چه بر سر سرانجام بندی فیلم باشگاه مشت زنی (مبارزه) Fight Club آورده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید