اقتصاد فرانسه قفل شد!

به گزارش خیمه نیوز، بانک مرکزی فرانسه از کاهش 27 درصدی حجم فعالیت های مالی در این کشور اطلاع داد.

اقتصاد فرانسه قفل شد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از شین هوا، در شرایطی که فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا به سومین کانون مرگبار کرونا در اروپا تبدیل شده و دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس مرگبار اقدام به اعمال قرنطینه سراسری نموده است، بانک مرکزی فرانسه در گزارشی اعلام نمود که حجم فعالیت های مالی در این کشور در ماه آوریل در مقایسه با ماه مارس 27 درصد کاهش پیدا نموده است.

بانک مرکزی فرانسه با اشاره به افزایش نسبی سطح فعالیت های مالی در روزهای اخیر گفته است که هنوز فاصله بسیار زیادی تا بازگشت اقتصاد به زمان قبل از بحران کرونا وجود دارد. پیشتر مرکز آمار فرانسه نیز به دولت هشدار داده بود که هر ماه قرنطینه سراسری در خاک این کشور باعث خواهد شد تا رشد مالی سه درصد کاهش پیدا کند.

میزان فعالیت بخش های فراوری، ساخت و ساز و بازارهای غیرمالی که روی هم رفته 55 درصد کل فراوری ناخالص داخلی فرانسه را تشکیل می دهند نیز در ماه آوریل 40 درصد کم شده است.

پیش از این نیز بانک مرکزی فرانسه اعلام نموده بود در نتیجه تعطیلی گسترده بخش های مختلف مالی فرانسه، رشد دومین اقتصاد عظیم منطقه یورو در سه ماهه نخست سال جاری به منفی 5.8 درصد رسید.

از سوی دیگر مقامات برزیلی از احتمال ثبت رشد منفی 4.11 درصدیدر این کشور خبر داده اند. برزیل به سرعت تبدیل به یکی از قطب های درگیر با کرونا است و به همراه روسیه بیشترین میزان رشد مبتلایان در دنیا را دارد. علاوه بر رشد مالی ارزش پول ملی برزیل نیز تحت تاثیر شیوع کرونا کاهش یافته است تا جایی که نرخ برابری دلار از 4.75 ریال در قبل از بحران به 4.83 ریال افزایش یافته است.

بانک مرکزی برزیل پیش بینی نموده است مجموع سرمایه گذاری خارجی در این کشور در سال 2020 با هفت میلیارد دلار کاهش به 70.4 میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 346

به "اقتصاد فرانسه قفل شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد فرانسه قفل شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید