آمریکا: دیپلماسی غیرمستقیم با ایران در جریان است

به گزارش خیمه نیوز، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که در حال حاضر دیپلماسی غیرمستقیم با ایران به وسیله کشورهای اروپایی و دیگر کشورها در جریان است.

آمریکا: دیپلماسی غیرمستقیم با ایران در جریان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز آدینه در یک نشست خبری مدعی شد که فرآیند دیپلماسی غیرمستقیم با ایران شروع شده و دولت آمریکا به وسیله کشورهای اروپایی و دیگر کشورها با ایران در تماس است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: در حال حاضر دیپلماسی با ایران در جریان است، اما نه به صورت مستقیم. ارتباطاتی [با ایران] به وسیله اروپایی ها و دیگران وجود دارد که به ما امکان می دهد به ایران شرح دهیم که موضع ما در زمینه رویکرد پایبندی در برابر پایبندی چیست و بدانیم که ایرانی ها چه موضعی دارند.

وی اضافه نمود: ما اکنون منتظریم که ایرانی ها بگویند در آینده می خواهند چه تصمیم بگیرند. از نظر ما کار ساده نخواهد بود، اما فرآیند دیپلماسی شروع شده و ما می توانیم به وسیله دیپلماسی به اهداف خود دست پیدا کنیم.

مقامات دولت جدید آمریکا طی هفته های اخیر بارها از آمادگی دولت این کشور برای بازگشت به برجام سخن گفته اند، اما در عین حال اعلام نموده اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته ای خود ذیل برجام بازگردد.

در مقابل، ایران تأکید نموده است که آمریکا به عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم های شدید علیه ایران نموده است، باید علاوه بر بازگشت به برجام اقدام به برطرف تحریم های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.

ایران همچنین در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی درباره کوشش برای تقویت برجام و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه ای در آن، تصریح نموده است که هیچ گونه تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 844

به "آمریکا: دیپلماسی غیرمستقیم با ایران در جریان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: دیپلماسی غیرمستقیم با ایران در جریان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید