آفریقا، آغاز واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک در الجزایر، حمله به مواضع الشباب در سومالی

به گزارش خیمه نیوز، حضور نخست وزیر مغرب در مجلس این کشور برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان، حمله به مواضع گروه تروربستی الشباب در سومالی و آغاز عملیات تزریق واکسن کرونا در الجزایر از جمله رویدادهای قاره آفریقا به شمار می رود

آفریقا، آغاز واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک در الجزایر، حمله به مواضع الشباب در سومالی

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس مغرب نخست وزیر این کشور را برای پاسخگویی به بعضی سئوالات نمایندگان درباره سیاست های کلی دولت به مجلس فرا خواند.

مقامات مطلع مغربی به روزنامه هسپرس چاپ رباط گفتند: سعدالدین عثمانی دوشنبه (فردا) راهی مجلس خواهد شد تا به سئوالات نمایندگان درباره حمایت دولت از تولیدات ملی پاسخ دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طرح سئوال از نخست وزیر مغرب براساس ماده دوم فصل 100 قانون اساسی مغرب صورت می گیرد.

گسیل نیروهای واکنش سریع به دارفور

به دنبال درگیری های مسلحانه قبیله ای در دارفور جنوبی و غربی، مقامات خارطوم دستور اعزام یگان های نیروهای واکنش سریع سودان به این منطقه را صادر کردند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، ماموریت نیروهای واکنش سریع، خاموش کردن آتش سلاح ها، ایجاد ثبات و امنیت، حمایت از شهروندان و غیرنظامیان و اجرای قانون در دارفور است.

درگیری قبیله ای در دو استان دارفور تا به امروز ده ها کشته و صدها مجروح به جای گذشته است و حدود 50 هزار نفر نیز آواره شده اند.

شهروندان الجنینه مرکز استان دارفور غربی با مسدود کردن راه ارتباطی این شهر با سایر شهرهای دارفور خواهان تغییر استاندار و مشخص استاندار جدیدی شدند که از هیچ یک از دو قبیله درگیر در این استان حمایت نکند.

در جریان درگیری های مسلحانه قبیله ای در شهر الجنینه طی ماه گذشته میلادی 161 کشته و بیش از 202 نفر نیز مجروح شده اند.

حمله به مواضع گروه تروریستی الشباب

مواضع گروه تروریستی الشباب در اقلیم بکول واقع در جنوب غربی سومالی هدف حملات نظامیان این کشور نهاده شد و یکی از فرماندهان بلندپایه این گروه به هلاکت رسید.

به نوشته پایگاه خبری سومالی جدید در این حمله ، مواضع الشباب در مناطق مختلف اقلیم بکول بمباران و خسارت هایی به این گروه تروریستی وارد شد.

بعضی شهرهای اقلیم بکول 9 سال است که در محاصره گروه تروریستی الشباب واقع شده است، بنابراین ساکنان این شهرها از لحاظ معیشتی در شرایط بسیار بدی به سر می برند. فرماندار ایالت جنوب غربی سومالی از دوستان این کشور خواسته است، به منظور انتها دادن به معاصره شهرهای اقلیم بکول به سومالی یاری نمایند.

الشبات یکی از متحدان شبکه القاعده است و هم اکنون با داعش همکاری دارد. این گروه یکی از مهم ترین گروه های تروریستی در آفریقا به شمار می رود و حدود 9 هزار جنگجو دارد.

به نوشته همین پایگاه خبری، پس از شکست داعش در سوریه و عراق این گروه تروریستی در نظر دارد، سومالی را به عنوان یکی از پایگاه های خود انتخاب کند.

رویترز نیز از شنیده شدن انفجار مهیب در موگادیشو و صدای تیراندازی خبر داده است.

تزریق واکسن کرونا در الجزایر

عبدالعزیز جراد نخست وزیر الجزایر با حضور در موسسه ملی بهداشت این کشور واکسن کرونا را تزریق کرد.

به نوشته روزنامه الجزایری الخبر الیومی ، اولین محموله واکسن اسپوتنیک-7 هفته گذشته از روسیه به الجزایر منتقل و عملیات ترزیق آن به شهروندان این کشور از امروز (یکشنبه) آغاز شد.

سخنگوی کمیته مبارزه با ویروس کرونا در الجزایر گفت: با دریافت واکسن اسپوتنیک - 7 این واکسن به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع شد تا به افرادی که مایلند، تزریق گردد.

وی تاکید نمود: ترزیق واکسن کرونا به معنای دست برداشتن از اجرای پروتکل های بهداشتی نیست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 725

به "آفریقا، آغاز واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک در الجزایر، حمله به مواضع الشباب در سومالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفریقا، آغاز واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک در الجزایر، حمله به مواضع الشباب در سومالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید