10 راه کار موثر برای خلاصی از سوزش سردل

به گزارش خیمه نیوز، متخصصان گوارش در انگلیس اعلام کردند که بیش از 6 میلیون نفر در این کشور هر هفته با مشکل سوزش سردل روبرو می شوند اما بسیاری از این موارد در واقع قابل پیشگیری هستند.

10 راه کار موثر برای خلاصی از سوزش سردل

10 راه کار موثر برای خلاصی از سوزش سردل

متخصصان گوارش در انگلیس اعلام کردند که بیش از 6 میلیون نفر در این کشور هر هفته با مشکل سوزش سردل روبرو می شوند اما بسیاری از این موارد در واقع قابل پیشگیری هستند.

با 10 راه کار ساده اما موثر می توان از بروز این ناراحتی گوارشی جلوگیری کرد. این 10 راه کار عبارتند از:

1- از محصولات و نوشیدنی های پروبیوتیک بهره ببرید. این محصولات به رشد باکتری های مفید در روده های شما یاری می نمایند و این باکتری ها به نوبه خود عملکرد دستگاه و اعضای گوارشی بدن را بهبود می بخشند.

2- بدن را در شرایط صحیح نگه دارید. شکل نامناسب بدن در حالت نشسته یا ایستاده علائم این مشکل گوارشی را تشدید می نماید. بنابراین توصیه می گردد که پشت میز صاف بنشینید و هنگام راه رفتن بدن خود را کشیده نگه دارید به طوری که شانه هایتان به عقب کشیده گردد و شکم خود را به داخل بکشید. بعلاوه می توانید در کلاس های یوگا شرکت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

3- وعده های غذایی منظم و با حجم کم داشته باشید. مدت طولانی گرسنه ماندن و یا مصرف حجم زیاد غذا در یک وعده بویژه میان وعده های چرب و شیرین، سوزش سردل را تشدید می نماید.

4- حتما مراقب مقدار دور کمر خود باشید. وزن زیاد فشار روی ناحیه شکم را افزایش می دهد و علائم این ناراحتی را وخیم تر می نماید.

5- مصرف غذاهای چرب و ادویه دار مثل سس های خامه ای، غذاهای سرخ نموده، کیک ها، بیسکوئیت، شکلات، پنیر و دسرها را به حداقل برسانید.

6- سیگار را ترک کنید. سیگار بزاق دهان را کاهش می دهد در حالی که بزاق یکی از سدهای دفاعی بدن در برابر آسیب احتمالی به حدی است و حاوی مواد شیمیایی خنثی نماینده اسید است.

7- مصرف غذاهای حاوی فیبر خوراکی مثل میوه ها را افزایش دهید تا سیستم گوارشی بدن شما سالم بماند.

8- بی تردید ورزش کردن هم سیستم هاضمه را بهبود می بخشد لذا توصیه می گردد که هر روز 30 دقیقه تمرینات آرام آیروبیک را انجام دهید.

9- یک دفتر یادداشت روزانه غذایی تهیه کنید و هر بار که دچار علائم سوزش سردل شدید آن را یادداشت نمایید. این کار را دو تا 4 هفته ادامه دهید تا اینکه بتوانید تشخیص دهید کدام یک از مواد غذایی موجب بروز این عارضه در شما می شوند و کدام خوردنی ها برای شما بی خطر و سالم هستند.

10- از مصرف افراطی چای و قهوه پرهیز کنید و آن را به سه نوبت در روز محدود کنید. در عوض از چای های گیاهی و میوه ای طبیعی و چای سبز بهره ببرید. نوشابه ها و آب میوه های گازدار و حاوی کربنات هم برای شما مفید نیستند بنابراین آب و آب میوه های طبیعی را جایگزین آنها کنید.

منبع:سلامت نیوز

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : hasantaleb

منبع: راسخون
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1137

به "10 راه کار موثر برای خلاصی از سوزش سردل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه کار موثر برای خلاصی از سوزش سردل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید