کو: استقبال از آیفون SE 3 کمتر از انتظار اپل بوده است

به گزارش خیمه نیوز، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود به این موضوع اشاره نمود آیفون SE 3 که به تازگی از آن رونمایی شد، با استقبال خوب کاربران این برند مطرح تکنولوژی روبرو نشده و اپل این حجم کم از تقاضا برای این محصول را بسیار ناامید کننده و کمتر از انتظار می داند.

کو: استقبال از آیفون SE 3 کمتر از انتظار اپل بوده است

این افشاگر مشهور محصولات اپل این خبر را در توییتر خود به اشتراک گذاشت و بیان نمود که آیفون SE 3 کوپرتینویی ها تقاضای زیادی در بازار گوشی های هوشمند ندارد. به همین خاطر او اعلام نموده که اندازه تخمین عرضه به بازار این محصولات را کمتر از اندازه اعلام شده قبلی می بیند. آقای کو در ادامه توضیحات خود به این موضوع اشاره نمود که شرایط قرنطینه مجدد در شهر شانگهای کشور چین بر فراوری آیفون SE 3 تأثیری نخواهد گذاست و بدون توجه به این موضوع هم این محصول فروش بسیار کمی دارد.

بدین ترتیب، تخمین های عرضه به بازار این محصول از 25 تا 30 میلیون واحد به 15 تا 20 میلیون واحد کاهش یافته است. برای کسانی نمی دانند بد نیست بگوییم که این محصول که تازهترین گوشی هوشمند معرفی شده از سوی غول فناوری آمریکایی تلقی می گردد، اواسط اسفند ماه 1400 از آن رونمایی شد که از بین مهم ترین ویژگی های آن می توانیم به طراحی مشابه نسل قبلی، بهره گیری از چیپست تازه و پشتیبانی از اینترنت 5G اشاره کنیم. طراحی قدیمی هم به معنای استفاده دوباره از نمایشگر 4.7 اینچی LCD و دکمه هوم حاوی تاچ آی دی است.

نسل دوم آیفون SE با چیپست A13 راهی بازار شد ولی نسل سوم این گوشی از تراشه A15 بهره می برد که برای سری آیفون 13 هم استفاده شده است. کاربران برای خرید آن می توانند بین 3 مدل 64، 128 و 256 گیگابایتی دست به انتخاب بزنند. آیفون SE 3 بعلاوه از یک سنسور 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی خود بهره می برد. نکته جالب توجه که بد نیست به آن اشاره کنیم این است که این محصول اپل دقیقا راه سری آیفون های سری مینی را طی می نماید و به نظر می رسد که آیفون های با نمایشگر کوچک با وجود بهره بردن از پردازنده های قدرتمند، خیلی باب میل کاربران نیستند. به همین علت این شرکت تصمیم گرفته در سری تازه آیفون های 14 خود از مدل مینی استفاده نکند.

نکته دیگر در رابطه با این گوشی این است که گویا آیفون SE 5G یا همان آیفون SE 3 اولین گوشی اپل است که شرکت آمریکایی در ساخت آن از آلومینیوم کم کربن استفاده نموده است. این حرکت را می توان تا حدودی هوشمندانه در نظر گرفت چرا که آیفون SE 5G به عنوان مقرون به صرفه قیمت ترین گوشی اپل که از شبکه پرسرعت 5G هم پشتیبانی می نماید، فروش بسیار بالایی خواهد داشت و اپل هم با علم بر این موضوع، تصمیم گرفت در ساخت آن تا جایی که امکان دارد، سالم عمل کند. بنابراین شاید یک گوشی تأثیر چندانی در حفاظت از محیط نداشته باشد اما وقتی آن را در ابعاد چندین میلیون در نظر می گیریم قطعا تأثیر خود را خواهد گذاشت.

اگرچه کاربران استقبال خوبی از این محصول تازه اپل نداشتند، اما این موضوع علتی بر ضعیف بودن این محصول نمی گردد. به همین خاطر، نتایج گیک بنچ آیفون SE 3 از عملکرد مشابه آیفون 13 خبر می دهند. باید خاطر نشان کنیم تست و آزمایش های گیک بنچ معیاری برای مقایسه عملکرد گوشی های هوشمند و سایر دیوایس ها است. آیفون SE 3 که با شناسه داخلی iPhone14,6 در گیک بنچ دیده می گردد، در تست های تک هسته ای و چند هسته ای توانست به ترتیب 1695 و 4021 امتیاز به دست آورد.

برای مقایسه عملکرد این گوشی با سایر گوشی های غول فناوری باید یادآوری کنیم که آیفون 13 مینی در تست تک هسته ای و چند هسته ای گیک بنچ پیروز شد 1686 و 4489 امتیاز کسب کند. آنالیز نتایج این تست ها نشان می دهند که هر دو گوشی مجهز به 4 گیگابایت حافظه رم هستند که در مقایسه با آیفون SE سال 2020 که حافظه رم 3 گیگابایت دارد، از لحاظ عملکردی بهبودیافته تر است.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1373

به "کو: استقبال از آیفون SE 3 کمتر از انتظار اپل بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کو: استقبال از آیفون SE 3 کمتر از انتظار اپل بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید