وان پلاس نورد 2T با تراشه دایمنسیتی 1300 و شارژر 80 واتی رونمایی شد

به گزارش خیمه نیوز، وان پلاس به تازگی از گوشی میان رده نو خود با نام وان پلاس نورد 2T رونمایی و آن را در بازار اروپا عرضه کرد.

وان پلاس نورد 2T با تراشه دایمنسیتی 1300 و شارژر 80 واتی رونمایی شد

مدت ها بود که خبرهای زیادی در رابطه با گوشی میان رده مورد انتظار وان پلاس یعنی نورد 2T می شنیدیم؛ این گوشی بارها و بارها در وب سایت های صدور گواهی دیده شد و شایعات زیادی هم پیرامون آن وجود داشت، ولی هیچوقت تاریخ دقیقی برای رونمایی و عرضه آن اعلام نشد. اما شرکت چینی بالاخره امروز این محصول را رسما در بازار اروپا عرضه کرد.

برای رونمایی از وان پلاس نورد 2T هیچ مراسم بزرگی در نظر گرفته نشد و حتی عرضه آن هم بسیار بی سر و صدا بود. دلیل اصلی اینکه هیچوقت مشخص نشد چه زمانی باید شاهد رونمایی و عرضه آن باشیم هم احتمالا همین بود چرا که قرار نبود هیچ رویدادی برای آن برگزار شود.

این گوشی در حال حاضر در بازار اروپا برای خرید در دسترس واقع شده است اما انتظار می رود به زودی در بازارهای دیگر نیز به فروش برسد. هرچند این بار هم متأسفانه خبری در رابطه با تاریخ دقیق عرضه آن در اختیار نداریم.

از موارد مربوط به تاریخ عرضه این گوشی که بگذریم، می رسیم به مشخصات فنی آن که بارها و بارها در خبرهای مختلف در رابطه با آن شنیده بودیم، اما خوشبختانه الان می توانیم به صورت خیلی مطمئن درباره آن حرف بزنیم. وان پلاس نورد 2T یک نمایشگر 6.43 اینچی با پنلی از جنس AMOLED و وضوح +FHD دارد که رفرش ریت آن به 90 هرتز می رسد. روی این نمایشگر، یک حفره بسیار کوچک هم در سمت چپ-بالا تعبیه شده که میزبان یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

قلب تپنده این گوشی، تراشه قدرتمند دایمنسیتی 1300 است که از هشت هسته با چینش 1 + 3 + 4 بهره می برد. اولین هسته این پردازنده از نوع Cortex-A78 با فرکانس 3 گیگاهرتز، 3 هسته دیگر هم از همان نوع با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر هم از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز هستند. این پردازنده را TSMC و با فرایند 6 نانومتری خود تولید کرده که توانایی سخت افزاری بالا و مصرف بسیار بهینه ای هم دارد.

در کنار این تراشه قدرتمند، 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم استفاده شده تا بدین ترتیب وان پلاس نورد 2T مسئله ای در انجام کارهای سنگین نداشته باشد. البته نمی دانیم آیا این ترکیب، تنها ترکیب سخت افزاری این محصول خواهد بود یا مدل های دیگری با حافظه رم و حافظه داخلی دیگر هم در دست ساخت قرار دارند.

منبع تغذیه این مجموعه قدرتمند، یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که کاربر می تواند آن را با شارژر بسیار سریع 80 واتی که درون جعبه هم واقع شده است، شارژ کند. این را می توان در کنار پردازنده، یکی از بهترین قابلیت های وان پلاس نورد 2T به حساب آورد.

این گوشی از اندروید 12 مبتنی بر رابط کاربری OxygenOS 12.1 به عنوان سیستم عامل و رابط پیش فرض بهره می برد و به نظر می رسد وان پلاس به مدت دو سال هم از آن از لحاظ نرم افزاری، پشتیبانی کند. البته طبق سیاست فعلی که از شرکت چینی شاهد هستیم.

روی پنل پشتی این محصول یک دوربین اصلی با سنسوری به بزرگی 50 مگاپیکسل (ساخت سونی با سنسور IMX766) تعبیه شده که در کنار یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی مونوکروم، وظیفه عکاسی و فیلم برداری را در نماینده میان رده وان پلاس بر عهده دارند.

همانطور که گفته شد، وان پلاس نورد 2T در حال حاضر در بازار اروپا و فقط با یک ترکیب سخت افزاری (8/128 گیگابایت)، در دو رنگ مشکی و سبز، برای فروش در دسترس واقع شده است. قیمتی هم که برای آن در نظر گرفته شده، 400 یورو است (حدودا 420 دلار) تا بدین ترتیب یک میان رده نسبتا گران قیمت باشد. اینطور که گفته می شود، وان پلاس نورد 2T باید اواخر همین ماه در هندوستان برای فروش در دسترس قرار بگیرد، اما قیمت آن نسبتا پایین خواهد بود. حال دقیقا چقدر، موضوعی است که باید منتظر بمانیم تا مشخص شود. به احتمال بسیار زیاد، این گوشی باید در بازارهای دیگر هم در دسترس قرار بگیرد، اما متأسفانه اطلاعات زیادی در این زمینه در اختیار نداریم.

منبع:Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1391

به "وان پلاس نورد 2T با تراشه دایمنسیتی 1300 و شارژر 80 واتی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس نورد 2T با تراشه دایمنسیتی 1300 و شارژر 80 واتی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید