کرایه موتور سیکلت در تایلند

به گزارش خیمه نیوز، یکی از کارهایی که به شما کمک می‌کند تا جاذبه‌های بیشتری را در تور تایلند مشاهده نمایید، کرایه موتور  سیکلت است. برای این که بتوانید این کار را به درستی انجام بدهید، باید به نکاتی که در این مقاله آمده است، توجه کنید.

کرایه موتور سیکلت در تایلند

از دیگر کلاهبرداری های رایج در تایلند، اجازه موتور سیکلت می باشد. اجاره ی موتورسیکلت در تایلند نه تنها کم خطرتر از اجاره جت اسکی نیست بلکه مخاطره آمیز تر نیز هست. اولا برای اجاره موتورسیکلت یا هر وسیله ی دیگری در تایلند هرگز پاسپورت گرو نگذارید. پاسپورت شمادر کشور غریب همه چیز شما است و بدون این پاسپورت شما حق خروج از این کشور و بازگشت به کشور خود را نخواهید داشت و در صورتی که بلایی سر پاسپورت شما بیاید واقعا زمین گیر خواهید شد.

هیچ هم بعید نیست با پاسپورت شما کار خلافی صورت داده و کلاهبرداری کرده و در بروند و در این صورت شما مستقیما درگیر با جرایمی خواهید شد که مرتکب نشده اید ولی پاسپورت شما ضامن این جرایم است و باید پاسخگوی این جرایم نیز در تور تایلند باشید و خسارت هایی که روح تان از آنها خبر نداشت است را نیز نقدا بپردازید تا از زندان خارج شوید.

 در تور تایلند اگر بتوانید موتور را از مراکز معتبر اجاره کنید، با خیال راحت می‌توانید به بازدید جاذبه های  بیشتری بروید.

عکس گرفتن از موتور بعد از کرایه 

در هنگام کرایه موتور خوب آن را بازرسی کنید و ازش عکش بگیرید. با این عکس هر نوع خراشیدگی ها و صدماتی که موتور دارد را ثبت می کنید و در هنگام پس دادن موتور، مغازه دار نمی تواند از شما پولی بابت این صدمات بگیرد. این را موقعی تجربه کردم که به خاطر چند خط خوردگی کوچک موتور محبور شدم 200 دلار بیشتر پول دهم!

پاسپورت خود را به مغازه دار ندهید

شاید با دیدن اولین موتور در تور تایلند وسوسه شوید که هر چه زودتر آن را کرایه کنید اما بهتر است که مغازه های بیشتری را بگردید و گزینه های بهتری را پیدا کنید. دنبال ارزان ترین موتور نباشید و در عوض به دنیال مغازه هایی باشید که موتورهای باکیفیت تری دارند. مغازه هایی که اعتبار بیشتری دارند به شما اجازه می دهند تا بدون اینکه پاسپورت خود را در آنجا بگذارید موتور را کرایه کنید. در این مغازه ها به جای پاسپورت اصلی می توانید کپی پاسپورت را به همراه مقداری سپرده در ازای کرایه موتور به فروشگاه بدهید. گاهی پیش آمده که به دلیل صدماتی که به موتور وارد شده مغازه ها پاسپورت مشتری را به او نداده اند. اما اگر موتورهای خیلی بزرگ کرایه کنید معمولا همه مغازه ها پاسپورت را به عنوان ضمانت پیش خودشان نگه می دارند.

مدارک مورد نیاز برای کرایه موتور در تور تایلند

  • پاسپورت
  • فتوکپی پاسپورت
  • پول نقد
  • گواهی رانندگی
  • اطلاعات تماس
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 14

به "کرایه موتور سیکلت در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرایه موتور سیکلت در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید