تور یونان ارزان: حمل و نقل عمومی در هراکلیون؛ یونان

به گزارش خیمه نیوز، سیستم حمل و نقل عمومی هراکلیون شامل تاکسی، اتوبوس و اجاره خودرو می گردد و مسافران می توانند به راحتی به هر نقطه از شهر تردد نمایند.

تور یونان ارزان: حمل و نقل عمومی در هراکلیون؛ یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

هراکلیون، شهر بزرگ و مرکز بزرگ ترین جزیره یونان، کرت، است. توریستان برای سفر به این شهر می توانند از فرودگاه بین المللی آن استفاده نمایند که فقط 5 کیلومتر با شهر فاصله دارد و ایرلاین های مشهوری مثل ایروفلوت، آلیتالیا، بریتیش ایرویز و... به آن تردد می نمایند. امکان جابه جایی در شهر نیز با تاکسی، اتوبوس و اجاره خودرو میسر است. حتی برای سفر به سایر جزایر می توانند از بندر معروف این شهر استفاده نمایند. برای آشنایی بیشتر با سیستم حمل و نقل عمومی هراکلیون با ما همراه باشید.

هواپیما

فرودگاه بین المللی هراکلیون (Heraklion International Airport) از نظر شلوغی و ترافیک مسافری به عنوان دومین فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد جزیره یونان شناخته می گردد. از آنجا که جزیره کرت، از مقاصد اصلی توریستی یونان به شمار میرود که فقط در سال 2017، 7,480,408 توریست از آن تماشا نموده اند، فرودگاه هراکلیون، شصت و پنجمین فرودگاه اروپا محسوب می گردد. به آن فرودگاه نیکوس کازانتزاکیس (Nikos Kazantzakis Airport) نیز می گویند که به احترام شاعر و فیلسوف یونانی، به این نام نامگذاری شده است. این فرودگاه در ابتدای ماه مارس سال 1939 در جزیره کرت یونان ساخته و افتتاح شد و در 5 کیلومتری شرق شهر واقع شده است. این فرودگاه شاهراه اصلی ورود توریستان به جزیره زیبا و توریستی کِرت و بعلاوه جزایر اطرافش محسوب می گردد.

در سال 2018، فضای داخلی تحت بازسازی و مدرن سازی نهاده شد و علاوه بر توسعه فضای آن، 11 گیت و مغازه های تازه به آن اضافه شد. از اوایل نوامر 2018 نیز می توان با پروازهای چارتر مستقیما از هر فرودگاهی در اروپا به این فرودگاه پرواز کرد. البته کلنگ احداث یک فرودگاه تازه در اواخر سال 2017 به زمین زده شده است.

فرودگاه هراکلیون یک ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد و مسافرانی که می خواهند به جزیره مشهور کرت سفر داشته باشند، باید بلیت خود را به مقصد این فرودگاه رزرو نمایند. در حال حاضر ایرلاین های مشهوری مثل ایروفلوت، آلیتالیا، بریتیش ایرویز، لوفت هانزا، ایزی جت و سوئیس ایرلاینز، به این فرودگاه تردد دارند که بیشترا به صورت فصلی و در تابستان انجام می گردد.

امکان رفت و آمد از فرودگاه به مرکز شهر و بالعکس با استفاده از تاکسی، اتوبوس و کرایه اتومبیل امکان پذیر است. با این حال، تاکسی سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه و اتوبوس جزو مقرون به صرفه ترین گزینه به شمار می رود. فاصله فرودگاه از شهر با استفاده از تاکسی فقط 10 دقیقه طول می کشد و 10 یورو هزینه دارد. در فرودگاه هراکلیون شرکت های مختلف به مسافران، اتومبیل کرایه می دهند.

قایق

هراکلیون یکی از بنادر مهم کشتیرانی و قایقرانی است و مسافران می توانند با اجاره قایق به مقاصد مختلفی نظیر سانتورینی، جزیره ایوس، پاروس، میکونوس و رودس بروند. کشتی ها نیز مسافران را به ناکسوس، کارپاتوس، کاسوس، سیتیا، آنافی، چالکی و دیافانی جابه جا می نمایند. البته هر روز قایق های این بندر در چندین نوبت به پیرائوس، یکی از بنادر آتن در سرزمین اصلی یونان تردد دارند.

از آنجا که هراکلیون، یک مرکز تجاری مهم در جنوب یونان است، حداقل روزانه یک کشتی از آتن به هراکلیون حرکت می نماید که حدود 10 ساعت طول می کشد. در فصول توریستی نیز قایق هایی برای تردد به قبرس و ایتالیا برای مسافران مهیا است. اگر بخواهید از بندر به شهر هراکلیون بروید، می توانید از اتوبوس یا تاکسی (کرایه آن 10 یورو می گردد) بهره ببرید.

اتوبوس بین شهری

اتوبوس های بین شهری مدرن، راحت و مجهز به سیستم تهویه هستند و کرایه مناسبی از مسافران می گیرند. دو ایستگاه اتوبوس در این شهر به چشم می خورد که ایستگاه اتوبوس A در نزدیکی فرودگاه و ایستگاه اتوبوس B در نزدیکی مرز غربی شهر قدیمی واقع شده است. بزرگراه اروپایی E75 در کل شهر کشیده شده است و هراکلیون را به 3 شهر اصلی کرت متصل می نماید.

اتوبوس شهری

برای تردد در هراکلیون می توانید از اتوبوس های عمومی بهره ببرید، فقط باید جهت مقصدتان را بلد باشید. برای اطلاع از زمان حرکت اتوبوس ها می توانید به برنامه آنلاین آنها مراجعه کنید که در فصل زمستان و تابستان فرق دارد. تقریبا همه اتوبوس ها از مرکز شهر عبور می نمایند، هر چند که ایستگاه های اتوبوس فاقد هرگونه برنامه یا جهت حرکت اتوبوس ها هستند. برای تهیه بلیت می توانید به کیوسک ها یا مغازه های کوچک مراجعه نموده یا از دستگاه های اتوماتیک در بعضی از ایستگاه های اتوبوس بخرید. البته امکان تهیه بلیت با قیمتی بالاتر در اتوبوس نیز وجود دارد.

منطقه زون A شامل مرکز شهر، فرودگاه و بندر و زون B شامل کناسوس و آمودارا می گردد. بلیت های زون A به رنگ نارنجی و 1.20 یورو (خرید در اتوبوس، 2 یورو) و بلیت زون B به رنگ آبی و 1.70 یورو (خرید در اتوبوس، 2.50 یورو) است. برای عوض کردن اتوبوس و رفتن به یک جهت دیگر، باید دوباره بلیت بخرید.

اتوبوس ها در ایستگاه های اتوبوس توقف نمی نمایند مگر آنکه با دست به راننده اشاره کنید که قصد سوار شدن دارید. وقتی سوار شدید، نمیه پایینی بلیت را در دست تان بگیرید تا راننده نیمه بالایی بلیت را بردارد.

قطار

از سال 1922 تا 1937، یک جهت قطار صنعتی در هراکلیون فعالیت می کرد که به منظور ساخت و ساز در بندر، Koules در هراکلیون را به Xiropotamos وصل می کرد. در سال 2000 تحقیقاتی راجع به احداث دو خط تراموا انجام شد که اولین خط، ورزشگاه را به فرودگاه و خط دوم، مرکز هراکلیون و کناسوس را به هم متصل خواهد نمود. با این حال، این پروژه هنوز تایید نشده است. در حال حاضر، هیچ خط قطار یا تراموایی در هراکلیون وجود ندارد.

تاکسی

برای رفت و آمد در هراکلیون می توانید از تاکسی نیز بهره ببرید. تاکسی ها مسافران را به تمام نقاط جزیره جابه جا می نمایند و کرایه شان مناسب است، به خصوص اگر با یک یا چند دیگر مشترکا سوار یک تاکسی شوید. حتما قبل از سوار شدن در خصوص کرایه تاکسی سوال کنید زیرا بیشتر جهتها، قیمت از پیش معین شده دارند.

اجاره خودرو

با استفاده از خدمات کرایه خودرو می توانید به راحتی، یک خودرو از فرودگاه (زمان ورود به هراکلیون) یا در خود شهر اجاره کنید. به هر حال مراقب باشید زیرا بعضی جهتها از وسط کوه عبور می نماید که می تواند جاده ای باریک و خطرناک داشته باشد. علاوه بر این حتما مجوز کتبی از شرکت اجاره خودور به همراه داشته باشید.

منبع: کجارو / wikitravel.org / en.wikipedia.org / fantasticgreece.com
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1256

به "تور یونان ارزان: حمل و نقل عمومی در هراکلیون؛ یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: حمل و نقل عمومی در هراکلیون؛ یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید