پرواز تاکسی هوایی برقی در دبی

به گزارش خیمه نیوز، تاکسی هوایی برقی تازه XPeng می تواند شما را با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت جابجا کند.

پرواز تاکسی هوایی برقی در دبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز؛ یک تاکسی هوایی ساخت چین اولین پرواز آزمایشی خود را در امارات متحده عربی با موفقیت انجام داد. این خودروی تمام الکتریکی (برقی) که 700 کیلوگرم وزن دارد مجهز به سیستم کنترل پرواز هوشمند و قابلیت پرواز اتوماتیک است. برخاست و فرود عمودی این خودرو روز چهارشنبه صورت گرفت و به مدت 90 دقیقه در آسمان دبی پرواز کرد.

عمر الخان مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنعت دبی، گفت:این اولین گام برای رسیدن به این رویا است و او انتظار دارد خودرو های بیشتری از این قبیل خودرو در آینده نزدیک مورد آزمایش قرار گیرند.

تاکسی هوایی XPeng X2 که از طریق شرکت هوانوردی XPeng مستقر در گوانجو پیشرفته یکی از ده ها پروژه خودرو های پرنده در سراسر جهان است.

مینگوان کوی مدیر کل شرکت Xpeng Aeroht گفت:این مبنای بسیار مهمی برای نسل بعدی خودرو های پرنده خواهد بود. این هواپیمای برقی دو نفره دارای هشت ملخ است و می تواند 140 کیلومتر را در 45 دقیقه طی کند و به حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت می رسد.

اگرچه ممکن است روزی وسایل نقلیه بدون خلبان مسافران را در هوا جابجا کنند، اما این فناوری هنوز راه درازی در پیش دارد، زیرا با چالش های بزرگی از جمله عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی و مسائل ایمنی و زیرساخت ها روبرو است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1460

به "پرواز تاکسی هوایی برقی در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز تاکسی هوایی برقی در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید