پاد سیستم چیست ؟ با یک سیستم نو آشنا شوید

به گزارش خیمه نیوز، پاد چیست؟ این سؤالی هست که این روزها به گوش خیلی از افراد می خورد، مخصوصاً کسانی که سلامتیشان برایشان اهمیت دارد و در پی ترک سیگار هستند. ما امروز می خواهیم یک سیستم بی ضرر را که می تواند جایگزین سیگار و درنهایت ترک آسان آن گردد، به شما عزیزان معرفی کنیم.

پاد سیستم چیست ؟ با یک سیستم نو آشنا شوید

ویپ؛ جایگزینی برای سیگار

الان دیگر وقت این است که بخواهم توضیحاتی درباره vape به شما بدهم؛ چرا؟ به این دلیل که پاد سیستم نوعی ویپ به شمار میرود. برای اینکه بدانیم پاد چیست، اول باید اطلاعاتی راجع به این نوع سیگار الکترونیکی به دست بیاوریم.

اگر بخواهم خلاصه بگویم، عملکرد این نوع سیگار الکترونیکی به این صورت است که دو ماده به نام های جویس و سالت نیکوتین را که مواد نسبتاً سالمی هستند، بخار می نماید. این دو ماده از جنس مایع روغنی شکل هستند که مواد تشکیل دهندهٔ آن ها به صورت کامل جذب بدن شده و بعد دفع می شوند. چیزی که ویپ را از سیگار و قلیان متمایز می نماید این است که ماده سمی قطران در مایعات جویس و سالت نیکوتین وجود ندارد. البته مواد سمی خطرناک زیاد دیگری هم در سیگار هست که مایعات گفته شده هیچ کدام از آن ها را ندارد.

تحقیقات نشان داده است که افراد زیادی توانسته اند به وسیله استفاده از این جایگزین های تازه، سیگار را ترک نمایند. به همین خاطر امروزه این نوع سیگار در بین افرادی که همهٔ راه ها را برای ترک سیگار رفته اند و ناامیدانه برگشته اند هواداران زیادی پیدا نموده است، چون خیلی از آن ها می دانند که از هر 10 نفری که آن را به جای سیگار می کشند، 8 نفرشان توانسته اند از اعتیاد به نیکوتین خلاص شوند.

  • آیا ویپ مضر است؟

وظیفهٔ ما این است که شما را با حقایق آشنا کنیم. نکته ای که در اینجا باید به شما بگویم این است که تا معلوم شدن کامل تأثیرات منفی vape روی بدن راه زیادی مانده است و هنوز به صورت کامل این تأثیرات معین نشده اند، اما خطر آن ها به گفتهٔ روزنامهٔ گاردین 95 درصد از سیگار کمتر است.

این که بگوییم ایجویس اصلاً نیکوتین ندارد و به هیچ وجه مضرر نیست، ادعای صحیحی نبوده و مصرف بی رویه و بیش از اندازهٔ بخارات ایجویس و سالت نیکوتین باعث ایجاد اعتیاد نسبت به آن ها می گردد. جویس از دو مادهٔ به نام های گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیکول تشکیل شده است و هر دوی این مواد مجوز FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) را دارند. پروپیلن گلیکول ماده ای است که در بعضی از مواد غذایی و بهداشتی به صورت مجاز استفاده می گردد.

  • انواع vape

دستگاه ویپ انواع مختلفی دارد و هر کدام از انواع آن دارای طراحی و عملکرد خاصی است. انواع آن شامل موارد زیر است:

  1. سیگار الکترونیکی
  2. ویپ قلمی
  3. پاد
  4. ماد
  5. اسکونک

پاد ویپ

حالا باید ببینیم که ویپ پاد چیست؛ یکی از برترین و اصلی ترین انواع سیگارهای الکترونیکی سیستم های تازهی است که به جای مخزن سابق، باتری و یک پاد (غلاف) دارد. این نوع خاص سیگار الکترونیکی همان کار vape را انجام می دهد و فنر و مایع الکترونیکی را نگه می دارد. این سیستم ها یک واحد مهر و موم شده هستند. بعضی از آن ها فنر قابل تعویض ندارند و بعضی دیگر آن ها از قبل با مایع جویس و سالت نیکوتین پر شده اند.

می دانید دلیل محبوبیت پاد چیست؟ این که معمولاً استفاده از آن ها خیلی آسان است، این نوع از سیگارهای الکترونیکی در ابتدا فقط برای سیگاری هایی طراحی شدند که می خواستند نوع تازهی را امتحان نمایند، اما حالا طیف سبک های مختلف پاد به سرعت توسعه یافته است و در حال حاضر انواع پیشرفته ای از آن ها وجود دارد.

مزایای ویپ پاد چیست؟

اکنون می توانیم مزایای داشتن یک Pod را آنالیز کنیم:

  • راحتی

این نوع جایگزین سیگار برای راحتی در استفاده ساخته شده است. در این سیستم ها پرکردن آسان بوده، تغییر فنر آسان تر و عوض کردن غلاف آن آسان تر از همهٔ ویپ های دیگر است.

  • استفادهٔ آسان

استفاده از غلاف به جای مخزن و تنظیمات کم، باعث استفادهٔ راحت تر آن شده است. انواع پیشرفته ای از آن هم وجود دارد که درواقع یک ماده در بدنهٔ همان سیستم های قبلی هستند.

  • نیکوتین

پادها مصرف نیکوتین کمتری نسبت به ویپ های مخزنی دارند.

  • عدم نشت مایع

فکر نکنید که سیگارهای الکترونیکی ضدنشت هستند. می توان گفت بیشتر آن ها در مقابل نشتی مقاوم هستند. در این نوع خاص اندازه خروج مایع نسبت به سایر انواع آن به حداقل خود رسیده است.

انواع مختلف پاد

این سیگارهای الکترونیکی دارای دو نوع مخزن باز و مخزن بسته هستند و هرکدام از آن ها مزایای خودشان را دارند:

  • مخزن باز

ساده ترین نوع pod که به شکل انواع قبلی با یک سری تغییرات جزئی است و برای استفاده راحت به وجود آمده است. شما در این نوع می توانید فنرها را عوض کنید و مایع را دوباره پر کنید، اما فنرهای آن به صورت فشاری است و پرکردن آن بسیار آسان است.

  • مخزن بسته

غلاف های کوچک تری که احتیاج به نگه داری کمتر دارند سیستم های مخزن بسته هستند. غلاف آن ها مهروموم شده است و به همین خاطر شما نمی توانید فنر آن ها را تغییر دهید و بیشترشان از قبل با مایع الکترونیکی پر شده اند. این یعنی وقتی مایع الکترونیکی آن ها تمام می گردد یا فنرشان از کار می افتد، به جای تعویض فنر یا پرکردن دوباره، کل غلاف را جایگزین می کنید. این سیستم های بسته معمولاً یک باتری بسیار ساده با توان خروجی ثابت و بدون تنظیمات دارند.

اگر سیگاری هستید و می خواهید برای اولین بار جایگزینی برای آن را امتحان کنید، سیستم مخزن بسته یک گزینهٔ خوب برای آغاز است.

جمع بندی

به دلیل ضررهای زیادی که سیگار برای سلامتی بدن دارد و به این دلیل که سیگار اعتیادآور است، انسان ها همواره در پی راهی بوده اند که یک جایگزین کم خطر و کم ضرر برای آن پیدا نمایند. یکی از گزینه هایی که تا امروز تا حدودی موفقیت آمیز بوده، سیگارهای الکترونیکی است که در حال حاضر پیشرفت های زیادی نموده است. ویپ ها بعد از اولین شکل های سیگارهای الکترونیکی ظاهر شدند و الان محبوب ترین و پیشرفته ترین شکل آن ها یعنی Pod به بازار آمده است. به وسیله آن ها بخار مایعاتی مانند جویس و سالت نیکوتین وارد ریه های شما می گردد که ضرر بسیار کم تری نسبت به دود سیگار دارد.

یادتان باشد که سعی کنید در کشیدن این سیستم ها زیاده روی ننموده و در حد تعادل از آن ها استفاده نمایید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1526

به "پاد سیستم چیست ؟ با یک سیستم نو آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاد سیستم چیست ؟ با یک سیستم نو آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید