وقوع سونامی سرطان در ایران واقعی نیست، تعدادسرطانی های غرب 5 برابر ایران است

به گزارش خیمه نیوز، خبرنگاران : رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه عنوان سونامی سرطان در ایران از نظر علمی صحیح نیست،گفت: تعداد سرطانی های غرب و ژاپن به ترتیب 5 و 3،5 برابر ایران است.

وقوع سونامی سرطان در ایران واقعی نیست، تعدادسرطانی های غرب 5 برابر ایران است

محمداسماعیل اکبری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران ، با رد فرایند پیشی دریافت سرطان در ایران به صورت سونامی وار گفت: این مسئله که عنوان می شود سونامی سرطان در ایران در حال رخ دادن است از نظر علمی اشتباه است.

وی اضافه کرد: این تعریف سونامی به این معناست که به صورت یکباره حجمی از سرطان در کشور ما رخ دهد ولی این در حالی است که سرطان در کشور ما با وجود اینکه رو به افزایش است به صورت خاصی در کشور رشد می کند و به صورت یک سونامی و یکباره رخ نمی دهد.

اکبری با بیان اینکه افزایش سرطان در کشور ما به دلیل رشد طول عمر افراد و افزایش سالمندی یک امر طبیعی است، بیان داشت: این در حالی است که رشد سرطان در کشور ما سیر خاص خود را با کنترل های لازم جلو می رود که البته باید پیشگیری های لازم برای کنترل آن صورت پذیرد.

این فوق تخصص جراحی سرطان تشریح کرد: تعداد مبتلایان به سرطان در غرب در مقایسه با ایران 5 به یک است یعنی تعداد مبتلایان سرطان در کشورهای غربی 5 برابر ایران است ولی این تعداد سرطان در این کشورها دیگر به حالت توقف رسیده است ولی در ایران این تعداد مبتلایان به سرطان به دلیل رشد طول عمر افراد و افزایش سالمندی در حال افزایش است.

تعداد سرطانی های ژاپن 3،5 برابر ایران

وی اظهار داشت: در کشور ژاپن نیز تعداد مبتلایان به سرطان 3،5 برابر تعداد مبتلایان به سرطان کشورمان است ولی در ژاپن نیز تعداد مبتلایان به سرطان در حال کم شدن است و در مجموع افزایش طول عمر و رشد سالمندی در کشور باعث رشد ابتلا به سرطان در ایران شده است زیرا سرطان از جمله بیماری های معروف دوران سالمندی به حساب می آیید ولی ما باید با پیشگیر ی های لازم از ابتلا به سرطان های زودرس جلوگیری کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 148

به "وقوع سونامی سرطان در ایران واقعی نیست، تعدادسرطانی های غرب 5 برابر ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع سونامی سرطان در ایران واقعی نیست، تعدادسرطانی های غرب 5 برابر ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید