دستاورد دانشمندان انگلیسی در زمینه درمان سرطان لوزالمعده

به گزارش خیمه نیوز، محققان انگلیسی روشی ترکیبی را برای درمان سرطان لوزالمعده کشف نموده اند.

دستاورد دانشمندان انگلیسی در زمینه درمان سرطان لوزالمعده

خبرنگاران - یکی از بیماری هایی که برای افراد می تواند کُشنده باشد، سرطان لوزالمعده است. حال محققان انگلیسی، یک درمان ترکیبی تازهی را برای مقابله با این بیماری کُشنده کشف نموده اند.

پروفسور جوزپه لیپی (Giuseppe Lippi) از بیمارستان دانشگاه ورونای ایتالیا در این باره گفت: سرطان لوزالمعده همچنان به عنوان یکی از کشنده ترین بدخیمی ها محسوب می گردد؛ چرا که برای مدت زمانی طولانی خاموش می ماند (و علائمی از خود بروز نمی دهد). سپس زمانی که بدن بیمار علائمی را از خود نشان می دهد، آن موقع دیگر سرطان به مرحله پیشرفته و غیرقابل درمان خود رسیده است.

اطلاعاتی که ظرف بیش از 25 سال گذشته از سوی پروفسور لیپی جمع آوری شده اند، نشان می دهند شیوع سرطان لوزالمعده 55 درصد در سطح دنیای افزایش داشته است.

در سال 2017، نزدیک به نیم میلیون مورد از این بیماری به ثبت رسید و هم اکنون با وجود همه گیری کنونی در دنیا و نیز بخاطر انباشت مسائلی که در زمینه مراقبت های بهداشتی وجود داشته و کشور ها با آن درگیر هستند، این بیماری خاموش، فضای بیشتری برای تخریب دارد.

تیمی از دانشمندان به سرپرستی مؤسسه تحقیقات سرطان لندن به تحقیق در مورد تومور های لوزالمعده در موش ها پرداختند و نتایج جالب و البته امیدوار نماینده ای را در این زمینه به دست آوردند.

درمانی تازه برای سرطان لوزالمعده

این درمان بالقوه تازه، ترکیب اولتراسوند درمانی و ایمونو تراپی است.

به طور کلی، امواج صوتی (و به طور تعیین در این مورد، قرار گرفتن در معرض پالس HIFU) برای تبدیل تومور به وضعیتی شنماینده همراه با حفره مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر نیز به سلول های ایمنی اجازه می دهد به وسیله همین فضا های جدیید ایجاد شده، بتوانند وارد تومور شوند.

این محققان در پژوهش خود از اولتراسوند متمرکز پالسی (pHIFU) در کنار تزریق آنتی بادی استفاده کردند. آن ها دریافتند موش هایی که ترکیب آنتی بادی HIFU را دریافت نموده اند، بیشتر از موش هایی که هیچ کدام را دریافت ننموده و یا فقط با یکی از این روش های درمانی، تحت درمان قرار گرفتند.

نکته کلیدی این تحقیق که سبب شگفتی محققان شده، این بوده است امواج صوتی می توانند به شکلی چشمگیر تراکم یک تومور متراکم سرطانی را تضعیف نمایند. این کار کاویتاسیون اکوستیک نامیده می گردد.

این پژوهشگران ابراز امیدواری نموده اند که تحقیقاتشان خاتمه به نوع تازهی از درمان بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده منجر گردد.

منبع: ایندیپندنت