ورود سامانه بارشی به کشور از روز شنبه

به گزارش خیمه نیوز، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از نوار غربی به کشور در اواخر وقت شنبه (29 آبان) اطلاع داد.

ورود سامانه بارشی به کشور از روز شنبه

براساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی، پنجشنبه و آدینه (27 و 28 آبان ماه) در بعضی نقاط هرمزگان، تنگه هرمز و جزایر واقع در خلیج فارس، بوشهر، فارس و ارتفاعات شرقی کهگلیویه و بویراحمد و جنوب غرب اصفهان بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات کرمان بارش باران و برف پیش بینی می گردد.

از امروز پنجشنبه تا شنبه (27 تا 29 آبان ماه) با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

از اواخر وقت شنبه (29 آبان ماه) سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور شده و بعضی از نقاط شمال غرب، غرب و جنوب غرب را در بر می گیرد. گستره فعالیت این سامانه بارشی یکشنبه (30 آبان ماه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های جنوبی البرز مرکزی، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دوشنبه (اول آذرماه) با توسعه و تقویت این سامانه بارشی علاوه بر منطقه ها ذکر شده در سواحل دریای خزر و بعضی از نقاط شمال شرق خواهد بود.

سه شنبه (2 آذرماه) از شدت فعالیت این سامانه بارشی در منطقه ها ذکر شده کاسته و از اواخر وقت همین روز از مرزهای شمال شرقی از کشور خارج خواهد شد، پیامد فعالیت این سامانه بارشی در کشور بارش باران، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

آسمان تهران فردا (28 آبان ماه) قسمتی ابری و مه آلود گاهی غبار محلی در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای 0 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و طی شنبه (29 آبان ماه) صاف و غبار محلی، در بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (27 و 28 آبان ماه) بندرعباس با دمای 32 و 31 درجه سانتیگراد گرم ترین و قزوین با دمای 7 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 1230

به "ورود سامانه بارشی به کشور از روز شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور از روز شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید