نگاهی به پژو 2008 جدید؛ سریع، خشن و کم مصرف

به گزارش خیمه نیوز، هم اکنون بازار های جهانی سرشار از خودرو های کراس اوور جمع وجور هستند و مشتریان می توانند از میان برند های گوناگون محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایند؛ کمپانی پژو یکی از اولین شرکت هایی بود که وارد این عرصه شد و محصول پژو 2008 را بر پایه پلتفرم PF1 در سال 2013 روانه بازار کشور های مختلف کرد.

نگاهی به پژو 2008 جدید؛ سریع، خشن و کم مصرف

حالا و در سال 2020 کمپانی شیرنشان فرانسوی مدل جدید پژو 2008 را به میدان رقابت با حریفان جورواجور فرستاده و موارد جدیدی به این شاسی بلند کوچک خود افزوده است؛ در زیر بدنه از یک پلتفرم تازه موسوم به CMP استفاده شده که امکان بهره گیری از پیشرانه های بنزینی، گازوئیلی و برقی را به صورت توامان فراهم آورده است.

بدین ترتیب پژو دیگر احتیاجی ندارد برای فراوری محصولات برقی به سراغ شاسی هایی با فناوری جدید برود؛ این در حالی است که بسیاری از رقبا صرفا به پیشرانه های بنزینی و احتراقی اکتفا نموده اند. پژو 2008 مدل 2020 از ظاهری بسیار متمایز و گیرا برخوردار شده و کمتر محصولی در کلاس شاسی بلند های کوچک از این جهت به پای آن می رسد. در ادامه مطلب به آنالیز جنبه های مختلف پژو 2008 مدل2020 خواهیم پرداخت؛ لطفا با خبرنگاران همراه باشید.

طراحی بیرونی و داخلی پژو 2008 مدل 2020

بدنه پژو 2008 جدید بسیار متمایز و جذاب تر از گذشته به نظر می رسد. تلفیق اشکال هندسی چندضلعی با بعضی خطوط نسبتا نرم تر، حالتی گیرا، دل چسب و اسپرت را برای ظاهر این بچه شیر متولد سرزمین خروس ها رقم زده است. در قسمت جلو شاهد طراحی جالب توجه قسمت داخلی جلوپنجره هستید که با نوار های کرومی کوچک و لوگو پژو به خوبی تزیین شده است. حالت سه گانه لامپ های دیلایت درون کاسه چراغ ها به همراه نوار های LED بلندتر در جوانب سپر که شبیه به دندان نیش حیوانات وحشی به نظر می رسند، در نوع خود تهاجمی و ستیزه جویانه جلوه می نماید.

همچنین طرح سه بعدی سپر به همراه حجم پردازی های منطقی روی درپوش موتور و قسمت کناری بدنه نیز حالتی عضلانی و جوان پسند را برای شمایل بیرونی پژو 2008 به دنبال داشته اند که می تواند مشتریان جدیدی از قشر کم سن و سال تر و اسپرت پسند را به سوی این کراس اوور خانوادگی شهری بکشاند.

در نمای عقب نیز گرافیک داخلی سه گانه چراغ ها که با یک نوار پهن مشکی رنگ روی درب صندوق به هم پیوند خورده اند، از هماهنگی مناسبی با انواع جلو بهره برده و نمایی نسبتا ساده و در عین حال خوشایند به این زاویه از خودرو بخشیده اند.

به طور کل طراحی بدنه پژو 2008 مدل 2020 به عنوان یک خودرو شاسی بلند ریزنقش شهری به گونه ای صورت پذیرفته که نه تن ها خانواده ها از تملک چنین اتومبیلی رضایت داشته باشند، بلکه به دلیل بکارگیری هنرمندانه اشکال هندسی زاویه دار و جانمایی باظرافت آنها، افراد جوان تر نیز جذب ظاهر اسپرت و در عین حال صمیمی پژو 2008 خواهند شد.

پس از پاگذاشتن به درون کابین پژو 2008 مدل 2020 اولین نکته ای که توجه شما را به خود جلب خواهد نمود، طراحی متفاوت داشبورد و غربیلک فرمان این خودرو موسوم به آی-کاکپیت خواهد بود. طراحی داشبورد به تبعیت از فرم بدنه سرشار از خطوط زاویه دار و اشکال هندسی چندضلعی است که حالتی آینده نگرانه و نسبتا فانتزی را به بیننده انتقال می دهد.

یوکان 2021 و جنسیس GV80؛ ستاره های جدید دنیای شاسی بلند ها

پنل کیلومترشمار نیز در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته تا راننده بتواند بدون احتیاج به انحراف زیاد چشمان خود از روی جاده، به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشد؛ ناگفته نماند که نمایش سه بعدی اطلاعات در این پنل بسیار منحصر به فرد و هیجان انگیز جلوه می نماید.

گذشته از شمایل متفاوت داشبورد، غربیلک فرمان دوشاخه پژو 2008 نیز جذاب، خوش دست و جوان پسند جلوه می نماید. به دست دریافت این فرمان که قسمت بالا و پایین آن از حالت کمانی خارج شده و به صورت تقریبا صاف درآمده است حس خوشایندی را در دل راننده رقم خواهد زد. البته با وجود همه تعریف و تمجید ها شاید بعضی افراد این سبک طراحی داخلی که شبیه به سفینه های فضاپیما به نظر می رسد را نپسندند و نمونه های معمولی تر را ترجیح دهند.

کیفیت متریال در این رنج قیمت بسیار مناسب بوده و شاید تنها مزدا سی ایکس 30 هم تراز آن قرار بگیرد. گنجایش کابین نیز نسبتا وسیع است و فضای پای سرنشینان عقب در حد معقول ارزیابی می شود. ظرفیت 434 صندوق بار هم بالاتر از متوسط کلاس خودرو های شاسی بلند جمع وجور شهری برآورد می شود.

از سوی دیگر اگر بخواهیم به جنبه های منفی کابین نیز اشاره کنیم، می توان از عملکرد نه چندان رضایت بخش سیستم اطلاعات سرگرمی نام برد؛ گرافیک این سیستم چندان بد نیست، اما وجود منو های فراوان، سامانه رهیاب سردرگم کننده و سخت شدن کار هایی نظیر تغییر دما از جمله نقدها وارده بر این سیستم به شمار می فرایند. همچنین کابین پژو 2008 در حین حرکت به اندازه سیتروئن C3 ایرکراس راحت نیست و عملکرد فورد پوما نیز در این زمینه مهیج تر به نظر می رسد. با این حال می توان گفت که پژو 2008 مدل 2020 تعادل مناسبی میان این دو مورد پدید آورده است.

هیوندای النترا 2021 معرفی گردید؛ طراحی شیک تر، تکنولوژی پیشرفته تر

پیشرانه و توان فنی پژو 2008 مدل 2020

طبق گفته های شرکت پژو پیشرانه معروف و پرکاربرد 1.2 لیتری بنزینی توربوشارژ این کمپانی موسوم به TURBO-TECH 130 بیش از سایر قوای محرکه گازوئیلی و برقی در پژو 2008 جدید به خدمت گرفته خواهد شد؛ این پیشرانه 4 سیلندر 128 اسب بخار قدرت خواهد داشت. همچنین دو پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری دیگر با قوای 99 و 153 اسب

بخار نیز در دسترس مشتریان این خودرو قرار داده شده است. علاوه بر موتور های بنزینی، یک پیشرانه دیزل 1.5 لیتری با توان خروجی 101 اسب بخار و نیز سامانه محرک برقی با توان 136 اسب بخار قدرت، 260 نیوتن متر گشتاور، برد 309 کیلومتر و ظرفیت باتری 50 کیلووات برای مدل e-2008 در نظر گرفته شده است.

بنابر اطلاعات منتشر شده شتاب 0 تا 100 مدل 129 اسب بخاری معادل 9 ثانیه بوده و مصرف سوخت آن نیز به رقم 6.5 لیتر در 100 کیلومتر می رسد. همچنین جعبه دنده های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به سوی چرخ ها را بر عهده دارند؛ در مدل برقی نیز یک گیربکس تک سرعته بدین منظور مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حین سواری با مدل 129 اسب بخاری شاهد عملکرد چالاک، سرزنده و بانشاط این خودرو بودیم؛ تعویض دنده ها در نمونه دستی به گونه ای نرم صورت می پذیرد، اما باید بگوییم که چندان خوشایند و مطلوب نیست؛ با این وجود در نمونه اتوماتیک دنده ها با نرمی و دقت نسبتا بالا تعویض می شوند. همچنین نوع تعامل سیستم تعلیق با ناهمواری های سطح جاده و نیز سطح پایداری خودرو تقریبا رضایت بخش خواهند بود.

تجهیزات رفاهی ایمنی پژو 2008 مدل 2020

پژو 2008 جدید در قالب چهار تیپ روانه بازار شده است؛ مدل پایه اکتیو دارای رینگ های 16 اینچی، صفحه نمایش 7 اینچی، تهویه مطبوع، دیلایت LED و حسگر پارک عقب به صورت استاندارد خواهد بود. مدل ALLURE دارای رینگ های 17 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، حسگر های پارک جلو و عقب و میله های باربند مشکی است؛ سامانه رهیاب آن نیز با پرداخت 650 پوند قابل ارتقا به نوع ماهواره ایست. همچنین در نسخه GT لاین شاهد رینگ های 18 اینچی، دوربین عقب، رهیاب و جایگاه های گرم شونده هستیم.

مدل GT نیز به عنوان نسخه فول آپشن، علاوه بر تجهیزات استاندارد نسخه های قبلی، دربردارنده بسیاری از تکنولوژی های امنیتی مدرن و سقف پانورامیک خواهد بود. قیمت مدل پایه پژو 2008 جدید از 20 هزار و 150 پوند آغاز شده و به 31 هزار و 575 پوند در نسخه GT با موتور 150 اسب بخاری و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ختم می شود.

جمع بندی

در انتها باید بگوییم که پژو 2008 جدید از مزایای زیادی بهره می برد، تجربه رانندگی با آن بسیار لذت بخش بوده و حس خوبی از این جهت به راننده منتقل می نماید؛ طراحی کابین و کیفیت ساخت آن نیز در میان رقبا برتر است. با این حال بهای آن در قیاس با رنو کپچر که از مزایایی تقریبا مشابه 2008 برخوردار شده، به میزان نه چندان کمی گران تر است. باید بدانید قیمت کپچر از 17 هزار و 595 پوند آغاز می شود و از آنجا که رنو کپچر مهم ترین رقیب پژو 2008 به شمار می رود، بنابراین می توان این مورد را یک نمره منفی در کارنامه پژو قلمداد کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kheimehnews.ir شناسه مطلب: 296

به "نگاهی به پژو 2008 جدید؛ سریع، خشن و کم مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به پژو 2008 جدید؛ سریع، خشن و کم مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید